آغاز مرحله دوم طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه۶ تهران

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۶ از اجرای مرحله دوم طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در پنج محور متکدیان، کارتن خواب‌ها، زباله‌گردها (کتف کولی) معتادین متجاهر و کودکان کار و خیابان به مدت ۱۰روز خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶؛مهدی بصیری، ضمن قدردانی از زحمات دلسوزانه و متعهدانه خدمتگزاران مردم در اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی این منطقه و همکاری عوامل اجرایی نیروی انتظامی به‌منظورکاهش انواع ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی درمحلات چهارده‌گانه و نواحی شش‌گانه افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده گشت‌های ویژه اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تا پایان آخرین رو ۱۵ خردادماه در دو شیفت کاری از ساعت ٨ صبح تا ١۵ بعد از ظهر و از ساعت ١۵ بعد از ظهر تا ساعت٢٢ شب با همراهی یکنفر مددکار اجتماعی و یکنفر از عوامل پرتلاش نیروی انتظامی با خودروی ون درسطح محدوده پهنه مرکزی گشت‌زنی و با مشاهده هرگونه علائم و نشانه‌هایی از آسیب‌های اجتماعی، بلافاصله مداخله و برای رفع آن اقدام خواهند کرد.

جمع آوری ۱۷۰ نفر در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی

بصیری افزود: از ابتدای شروع طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در این منطقه تاکنون ۱۷۰ کودک کار، افراد متکدی، زباله‌گرد، معتادان متجاهر و افراد بی سرپناه جمع‌آوری و به مراکز غربالگری منتقل شده‌اند.

معاون اموراجتماعی و فرهنگی، با بیان اینکه با جدیت به سراغ کلونی‌های آسیب، نقاط بی دفاع شهری، پاتوق‌ها و مکان‌هایی که از قبل مشخص شده بود رفتیم، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا هرچه سریعتر با جمع آوری این کلونی ها، آسیب‌های اجتماعی در سطح منطقه ساماندهی شود.

عبدالرضا زندی رییس اداره آسیبهای شهرداری منطقه۶ در ادامه افزود: بر اساس دستورالعمل صادر شده مبنی بر جمع‌آوری و ساماندهی معتادین متجاهر، این طرح در تمامی معابر، فضاهای بی‌دفاع شهری و بزرگراه‌های شهری در حال اجرا است و معتادین متجاهر در مراکز تعیین شده ساماندهی می‌شوند.

زندی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ضمن شناسایی هایی که توسط اکیپ‌های گشت زیر نظر شهرداران نواحی انجام می شود، گشت حامی شهر نیز برای ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی در سطح منطقه به صورت شبانه روزی تردد دارد و از شهروندان عزیز نیز درخواست داریم در صورت مشاهده افراد بی سرپناه و کارتن خواب موارد را به سامانه ۱۳۷ پلاس اطلاع دهند تا گشت های حامی شهر بلافاصله در محل حاضر شده و نسبت به انتقال این آسیب دیدگان اجتماعی به مراکز مربوطه اقدام لازم انجام شود.

شایان ذکر است که مدیریت و کارشناسان اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرداری منطقه۶تهران، درجریان اجرای این طرح ویژه درمحلات پهنه مرکزی تهران، رعایت حفظ اخلاق، کرامت وشان آسیب‌دیدگان اجتماعی را سر لوحه و مورد تاکید قرار داده‌اند.


انتهای پیام/

۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 55640

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =