پاکسازی بوستان‌های جنگلی از زباله‌های زیست محیطی در منطقه ۱۹

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۹ از تدارک برنامه های متنوع آموزشی و عملی به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست از ۱۶ تا ۲۲ خرداد خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی نایبی در تشریح برنامه‌های هفته محیط زیست افزود: پیاده روی همراه با پاکسازی بوستان های جنگلی با هدف رفع مشکلات زیست محیطی و آراستن چهره و منظر شهری توسط دبیران و علاقمندان به محیط زیست برگزار می شود.

نایبی بیان کرد: شرکت کنندگان در این برنامه اقدام به جمع آوری زباله‌ها به خصوص زباله‌های نایلونی و تفکیک زباله‌های خشک و تر در راستای زدودن آلودگی از چهره بوستان ها می کنند.

وی ادامه داد: رها کردن زباله‌های پلاستیکی و دیگر زباله‌ها در طبیعت علاوه بر مشکلات زیست محیطی موجب مسدود شدن کانال‌های آب و جوی‌ها شده و باعث مشکلات آبگرفتگی به خصوص در فصول بارش می‌شود.

نایبی در ادامه به توزیع کیسه‌های پارچه‌ای برای جایگزین کردن کیسه‌های نایلونی اشاره کرد و گفت: توزیع کیسه‌های پارچه‌ای بین شهروندان و صنوف، مراجعین به سرای محلات، مدارس و آموزش محیط زیستی در این خصوص یکی از اقدامات مهم این هفته به شمار می‌رود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه تبلیغات مجازی و آموزشی محیط زیستی، برگزاری مسابقه نقاشی و آموزش های محیط زیستی در سرای محلات، خانه های محیط زیست و مساجد با هدف ارتقای حس مسئولیت پذیری شهروندان، برگزاری مسابقه مقاله نویسی با محوریت هفته محیط زیست در مدارس همراه با اهدای جوایز و ... را از دیگر برنامه های پیش بینی شده گرامیداشت هفته محیط زیست برشمرد.

انتهای پیام /

۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 55700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =