اجرای طرح ده گانه «تحول در آراستگی شهر تهران» تا پایان سال

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از اجرای طرح ده گانه تحول در آراستگی شهر تهران خبر داد و گفت: این طرح به مرور طی سالجاری و متناسب با موضوعات مختلف حوزه خدمات شهری در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران اجرا خواهد شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، مهندس حسین نظری با اعلام این مطلب در خصوص اجرای طرح های ویژه تحول در آراستگی شهر، گفت: این طرح با توجه به اسناد فرادستی و تدابیر ۸ گانه شهردار محترم تهران در معاونت خدمات شهری و محیط زیست تهیه و آماده سازی شده است.

نظری در ادامه با بیان این که اولویت اول حوزه خدمات شهری در شهرداری تهران؛ آراستگی و نظافت شهر است، گفت: تدابیر ۸ گانه شهردار تهران در معاونت خدمات شهری و محیط زیست همچون تحول در نگهداشت شهر، تغییر در چهره شهر، ارتقاء سطح ایمنی و محیط زیست، تحول نگهداشت و توسعه فضای سبز و... از جمله اولویت های مهمی است که در این طرح  به شکل ویژه ای دیده شده است.

وی اضافه کرد: لذا به منظور ایجاد تحول در سطح پایتخت و پس از انجام نیازسنجی و کارشناسی های لازم، طرح ویژه آراستگی شهر تهران طی سال جاری و با موضوعات مختلف حوزه خدمات شهری در تمامی مناطق ۲۲ گانه اجرایی خواهد شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اهداف این طرح را برشمرد و گفت: ارتقاء وضعیت سیما و زیبایی محیط شهری، ایجاد وحدت رویه در نگرش مناطق و شیوه اجرا، حمایت از فضای سبز و... از مهم ترین اهداف این طرح است.

وی عناوین ده گانه طرح های ویژه آراستگی شهر را بر شمرد و گفت: بهسازی خاک باغچه، بهسازی سرویس های بهداشتی، رفع نواقص سیستم های آبیاری، مرمت وسایل بازی کودکان، رفع ناایمنی بوستانها، روشنایی و نظافت زیر گذر پل ها، حذف زوائد فیزیکی و پاکسازی برچسب و پوستر، پاکسازی زمین های بایر، بازپیرایی و واکاری باغچه های معابر فرعی، شستشوی المانهای شهری از عناوین این طرح می باشند.

نظری اظهار کرد: در گام نخست یکی از طرح های ده گانه ویژه تحول در آراستگی شهر با عنوان بهسازی و اصلاح وضعیت خاک باغچه ها(باغچه آراسته) به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شده است، گفت: این طرح در دو محور اجرایی خواهد شد، محور نخست معابر و میادین اصلی و محور دوم معابر فرعی در  تمامی مناطق می باشد.

به گفته نظری با برنامه ریزی های انجام شده  ۹ طرح باقیمانده نیز در یک بازه زمانی مشخص و انشالله تا پایان امسال به مناطق ابلاغ و اجرایی خواهند شد. همچنین در جریان اجرای این طرح تمامی مناطق مورد پایش و ارزیابی مستمر در خصوص کیفیت و چگونگی اجرا قرار خواهند گرفت.

اجرای طرح ده گانه «تحول در آراستگی شهر تهران» تا پایان سال

انتهای پیام/

۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 55743

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =