افتتاح دو خانه محیط زیست «ابوسعید» و «رازی» در منطقه ۱۱

شهردار منطقه ۱۱ از برپایی مراسم افتتاح خانه محیط زیست و کافه ارگانیک ابوسعید در محله منیریه و خانه محیط زیست رازی در بوستان رازی با حضور رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، روز شنبه، ۱۹ خرداد، مراسم افتتاح خانه محیط زیست و کافه ارگانیک ابوسعید واقع در محله منیریه منطقه ۱۱ با حضور مهدی پیرهادی، عضو شورا و رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه، معاونان و شهرداران نواحی و دبیران خانه‌های محیط زیست منطقه به همراه جمعی از شهروندان و مخاطبان این مجموعه برگزار شد.

پیرهادی در این مراسم با یادآوری اینکه هم‌اکنون ۱۱۷ خانه محیط زیست در شهر تهران در حال فعالیت‌اند، گفت: با توجه به اینکه تهران، ۳۵۳ محله دارد، این رقم باید افزایش پیدا کند و به دست‌کم به تعداد محلات تهران از این خانه‌ها ایجاد کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود برای این امر افزود: بنا داریم با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود، از طریق اداره کل محیط زیست شهر تهران در تعدادی از مساجد و مجموعه‌های فرهنگی‌ای که علاقه‌مند به موضوعات زیست‌محیطی‌اند، این اتفاق خوب به وقوع بپیوندند.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران، مهم‌ترین مأموریت خانه‌های محیط زیست را آموزش و افزایش آگاهی‌ شهروندان در مورد محیط زیست و جلب مشارکت آنان در حفظ و نگهداری آن برشمرد و با تقدیر از راه‌اندازی دو خانه محیط زیست ابوسعید و رازی در منطقه ۱۱ ادامه داد: پیشنهاد من این است که از طریق این خانه‌ها، شهرداری منطقه به شهروندانی که در طرح نوماند و تحویل پسماند خشک به شهرداری شرکت می‌کنند، خدماتی از قبیل کندوکوب رایگان باغچه‌های منازل و نصب گلدان و... ارائه دهد که سبب تشویق بیشتر مردم به مشارکت در اجرای طرح کند.

در ادامه موسوی، شهردار منطقه ضمن گرامی‌داشت هفته محیط زیست بیان کرد: ما در شهرداری تهران تلاش می‌کنیم، مسأله محیط زیست را مسأله دست اول و اولویت‌دار در جامعه طرح و محیط زیست را به گفتمان عمومی بین مردم تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اتفاقات مبارکی که به مناسبت هفته محیط زیست در منطقه ۱۱ رخ داده، افزود: افتتاح دو خانه محیط زیست ابوسعید و رازی که می‌توانند محلی برای جلب مشارکت مردم در اداره موضوعات محیط زیستی مدیریت شهری باشند، از این اتفاقات مبارک است؛ چراکه مردم با مراجعه به این خانه‌ها متوجه می‌شوند که مثلاً با استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای که به آنها اهدا می‌شود، چقدر می‌توانند در کاهش مصرف پلاستیک و کاهش زباله روزانه در شهر کمک کنند.

شهردار منطقه ۱۱ ادامه داد: از برکات بازدید امروز این بود که مقرر شد، شهرداری منطقه، پس از این با تهیه پارچه‌های مخصوص این کیسه‌ها و اهدای آنان به زنان سرپرست خانوار، هم به اشتغال‌زایی آنان کمک کند و هم این کیسه‌ها با قیمت مناسب‌تری در اختیار نانوایی‌ها و فروشگاه‌های دیگر برای بهره‌برداری عمومی قرار گیرند.

انتهای پیام/

۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: 55847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =