ورود اولین محموله اتوبوس‌های چینی به تهران؛ یک ماه آینده

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به رایزنی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، اولین محموله اتوبوس، تاکسی و ون برقی یک ماه دیگر از چین وارد تهران خواهد شد.

پرویز سروری در گفت‌‎وگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه ۱۲۰ دستگاه اتوبوس داخلی در روزهای پیش رو به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می‌شود، اظهار کرد: بر اساس پیگیری‌‎های صورت گرفته اولین محموله اتوبوس‌های برقی از چین هم طی یک ماه آینده وارد کشور خواهد شد.

وی افزود: این اتوبوس‌ها هم می‌تواند بر تقویت حمل و نقل عمومی پایتخت اثرگذار باشد و هم در بهبود وضعیت محیط زیست و کاهش آلاینده‌های تأثیرگذار است.

سروری با بیان اینکه اولین محموله وارداتی از چین شامل اتوبوس، ون و تاکسی است، یادآور شد: محموله‌های بعدی نیز به تدریج وارد خواهد شد. در محموله اول بیش از یکصد دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اضافه می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی و ۱۰ هزار دستگاه ون باید ظرف ۶ ماه آینده وارد تهران شوند و قرارداد به مرحله نهایی و قطعی برسد؛ آنچه اهمیت دارد این است که محموله اول وارد شود بعد از آن شرایط برای ورود محموله‌های بعدی فراهم شود.

وی ادامه داد: رفع موانع گمرکی مشکل شهرداری نیست اما با توجه به همکاری‌های دولت و جلسات برگزار شده در مدت اخیر، امید زیادی داریم که مشکلات برطرف و مدت زمان ترخیص محموله‌ وارداتی تسریع شود.

انتهای پیام/

۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 55874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =