افتتاح خانه محیط زیست در محله یاخچی‌آباد منطقه ۱۶

به منظور ارتقاء سطح آگاهی شهروندان و ایجاد حساسیت در جامعه، خانه محیط زیست در سرای محله یاخچی‌آباد افتتاح آغاز شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، همزمان با هفته محیط زیست، آیین افتتاح خانه محیط زیست در سرای محله یاخچی آباد (رضوان)، با حضور مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، علی اصغر عطایی سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، محمدامین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶ و معاونین و مدیران این منطقه برگزار شد.

 پیرهادی در آیین افتتاح خانه محیط زیست محلات در منطقه ۱۶ با تأکید بر اینکه خانه‌های محیط زیست در سراهای محلات یکی از بسترهای اصلی برای مردمی سازی فعالیت های این حوزه است؛ افزود: هدف از راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست، رفع مشکلات و معضلات محیط زیست شهری از طریق آموزش و ارتقاء فرهنگ محیط زیستی جامعه و جلب مشارکت شهروندان در ارتقاء کیفیت محیط زیست شهری است.

در ادامه در راستای تحقق شعار "سهم من در تداوم حیات" از فعالان محیط زیستی در مسجد عباس بن علی تقدیر شد.

عطایی سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نیز هفته محیط زیست را فرصت مناسبی برای تقدیر از فعالان محیط زیست دانست و بیان کرد : فعالان در این عرصه با تلاش و اقدامات خود به حفاظت از محیط زیست کمک کرده‌اند که مایه افتخار برای جامعه است. این گونه اقدامات نه تنها به فعالان محیط زیست انگیزه می‌دهند بلکه نقش آن‌ها در حفاظت از محیط زیست را بیشتر به توجه عموم قرار می‌دهد.

 در انتهای این مراسم، جلسه بررسی تقویت خانه‌های محیط زیست محلات ۹گانه در سالن کنفرانس دفتر شهردار منطقه برگزار شد.

در این جلسه سالاری پور شهردار منطقه ۱۶ خاطرنشان کرد: تقویت خانه‌های محیط زیست محلات به منظور افزایش اثربخشی و کارایی این مکان‌ها برای آموزش و آگاهی‌بخشی در زمینه محیط زیست انجام می‌شود .

شهردار منطقه ۱۶ افزود: این اقدام معمولاً شامل ارتقاء زیرساخت‌ها، بهبود نگهداری و تجهیزات خانه‌های محیط زیست، اضافه کردن فعالیت‌های جدید و جذاب، بهبود برنامه‌های آموزشی و افزایش تعامل با جامعه محلی می‌شود.

 به گفته سالاری پور با تقویت خانه‌های محیط زیست، می‌توان بهبود در انجام فعالیت‌های آموزشی، ارائه خدمات بهتر به جامعه و افزایش شناخت و آگاهی شهروندان در زمینه محیط زیست را تجربه کرد و این اقدامات می‌تواند به حفظ و حراست از محیط زیست و ارتقای سلامت آن کمک کند.

انتهای پیام/

۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 55880

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =