افزایش تعداد خانه های محیط زیست محلات منطقه ۱۸

خانه های محیط زیست ساختمان سرا و مسجد امام حسن عسگری (ع) در محله صادقیه منطقه ۱۸ پایتخت با حضور مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران فعالیت رسمی خویش را آغاز کردند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۸، آیین افتتاحیه چهارمین و پنجمین خانه محیط زیست با حضور محمد جواد خسروی شهردار منطقه و علی اصغر عطائی مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران برگزار شد.

خانه های محیط زیست محلات تولید دارو، خلیج فارس و صاحب الزمان (عج) پیش از این فعالیت خویش را در سطح منطقه آغاز و به شهروندان علاقمند خدمت رسانی کردند.

پیرهادی رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در نشست هم اندیشی با مدیران شهری و مسئولین سراهای محلات منطقه طی سخنانی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۱۹ خانه محیط زیست در شهر تهران در حال فعالیت‌ هستند، اظهار کرد: با توجه به وجود ۳۵۳ محله در پایتخت، تعداد این مراکز بایستی افزایش و حداقل به ازای هر محله یک خانه محیط زیست ایجاد شود.

وی افزود: بنا داریم با پیگیری‌های اداره کل محیط زیست شهرداری تهران در تعدادی از مساجد و مجموعه‌های فرهنگی‌ که علاقه‌مند به موضوعات زیست‌محیطی‌ هستند، این اتفاق خوب به وقوع بپیوندند.

پیرهادی در ادامه مهم‌ترین مأموریت خانه‌های محیط زیست را آموزش و افزایش آگاهی‌ شهروندان در مورد محیط زیست و جلب مشارکت آنان در حفظ و نگهداری آن عنوان کرد و افزود: پیشنهاد من این است که از طریق این خانه‌ها، شهرداری منطقه به شهروندانی که در طرح نوماند و تحویل پسماند خشک شرکت می‌کنند، خدماتی از قبیل کندوکوب رایگان باغچه‌های منازل و نصب گلدان و... ارائه دهد تا موجب تشویق بیشتر مردم و مشارکت آنها در اجرای این طرح شود.

انتهای پیام/

۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 55897

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =