پیشنهاد برپایی ایستگاه صلواتی توزیع ماسک

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران بر لزوم فعال شدن سازمان‌های فرهنگی شهرداری در زمینه ارتقا آگاهی مردم در مقابله با کرونا تاکید کرد.

به گزارش شهر، ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران، در مورد وضعیت کرونایی این روزهای تهران گفت: وضعیت فعلی تهران بغرنج و بسیار بحرانی است، چراکه بیش از۱۵ هزار نفر تهرانی از ابتدای شیوع کرونا،به دلیل ابتلا به این بیماری راهی بهشت زهرا(س) شده اند.

او  با بیان اینکه آمار مبتلایان و فوت شدگان ناشی از کرونا نشان می‌دهد که در وضعیت بدی هستیم و اولویت هایمان در مواجهه با این ویروس باید تغییر کند، افزود: درست است که توجه به اقتصاد و معیشت مردم مهم است و باید محور قرار گیرد، اما دقت داشته باشید که حفاظت از جان مردم در اولویت اول است، بنابراین می طلبد در راستای حفظ جان شهروندان علاوه بر اینکه ستاد ملی کرونا باید رویکرد خود را تغییر دهد، می بایست سایر سازمانها بخصوص سازمان‌هایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند به میدان آمده و کمک کنند، نه اینکه صرفا نظاره گر مشکلات مردم باشند.

خداکرمی با بیان اینکه سازمان‌هایی همچون سازمان تبلیغات ،بنیاد برکت و... باید در راستای کمک به مردم در این روزهای کرونایی وارد میدان شوند، افزود: فرهنگسازی اجرای پروتکل ها و افزایش آگاهی‌های مردم در مورد کرونا باید باتوجه به وضعیت معیشت و اقشار عموم مردم جامعه باشد و بتوانیم مشارکت عمومی را در این زمینه جلب کنیم، در غیر این صورت اتخاذ تصمیمات روزمره کاری از پیش نمی‌برد.

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه لازم است شهرداری تهران نیز در زمینه ارتقا آگاهی مردم و دعوت به اجرای هرچه بهتر پروتکل‌های درمانی وارد میدان شود، افزود: مدیریت شهری سازمان زیباسازی و سازمان فرهنگی و هنری را دارد که می‌تواند در زمینه ارتقا فرهنگ، وارد میدان شوند و با استفاده از ظرفیت فرهنگسراها، خانه‌های محلات و بیلبوردهای تبلیغاتی به شهروندان چگونگی مواجهه با کرونا را یادآوری کند.

به گزارش ایسنا، او با ارائه پیشنهاد برپایی ایستگاه‌های توزیع ماسک در محلات با کمک خیرین گفت: وضعیت کرونا به گونه‌ای است که اگر نتوانیم اقدامات همزمان داشته باشیم تبعات این بیماری بیشتر می شود.

۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
کد خبر: 5591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =