دهمین خانه محیط زیست منطقه ۲ راه‌اندازی شد

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ گفت: همزمان با هفته محیط زیست، فعالیت خانه‌های محیط زیست محلات شهرآرا و مرزداران آغاز و تعداد خانه‌های محیط زیست این منطقه به ۱۰ خانه رسید.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲؛ علی اصغر طاهری گفت: توجه به محیط زیست امروزه بیشتر از هر زمان دیگری ضروری و اجتناب ناپذیر است و راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست در سراهای محله‌ها می‌تواند زمینه‌های موثری را در حفظ و مراقبت از محیط زیست، فرهنگ سازی مناسب و همچنین جلب مشارکت‌های مردمی فراهم کند.

وی افزود: با ایجاد خانه‌های محیط زیست ضمن فراهم شدن بستر تعامل مشترک مدیریت شهری و شهروندان برای شناسایی و رفع مسائل زیست محیطی، امکان اطلاع رسانی و ارتقاء دانش‌های کاربردی و مهارتی شهروندان درخصوص موضوعات زیست محیطی فراهم می‌شود.  

معاون شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه راه اندازی خانه محیط زیست در تمامی محلات از چشم اندازهای مدیریت شهری منطقه است، عنوان کرد: با راه اندازی خانه های محیط زیست در محلات شهرآرا و مرزداران تعداد خانه های محیط زیست منطقه به ۱۰خانه افزایش یافت.

طاهری ادامه داد: در این خانه‌ها فعالیت‌هایی در زمینه شناسایی داوطلبان، فعالان و متخصصان و صاحب نظران حوزه محیط زیست که علاقه‌مند به فعالیت در خانه محیط زیست هستند، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های محله‌ای و منطقه‌ای محیط زیستی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی صورت می‌گیرد.

وی افزود:طی برنامه ریزی صورت گرفته قرار شده تا سایر سراهای محلات منطقه نیز به خانه محیط زیست مجهز شوند.

انتهای پیام/

۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 55914

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =