بازی همستر جان افراد را به خطر می‌اندازد  

مطالعات نشان می‌دهد عدم توجه به جلو عامل بسیاری از تصادفات در پایتخت است.

به گزارش خبرنگار شهر؛ سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور، رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۳۶ درصد از تصادفات پایتخت در سال ۱۴۰۲ و ۳۸ درصد از تصادفات در سال ۱۴۰۳ (سه ماهه) به عدم توجه به جلوی رانندگان که مصداق بارز آن استفاده از تلفن همراه حین رانندگی است مرتبط است . 

موسوی پور بیان داشت: اخیرا با مُد شدن بازی همستر در میان برخی از فعالان اقتصادی شبکه های اجتماعی ، شاهد این هستیم که افراد در زمان های مختلف و حتی در حین رانندگی موبایل به دست هستند و بخش عمده ای از تمرکز و توجه شان به جای رانندگی و توجه به جلو، به تلفن همراه است که این مساله با نگاهی به آمار و ارقام تصادفات جرحی ، فوتی و خسارتی و ... می تواند عامل حوادث جبران ناپذیر بسیاری باشد . 

وی ادامه داد: بازی همستر جدا از اینکه تمرکز و توجه راننده را تحت شعاع قرار می دهد، به دلیل استفاده مستمر از حرکات دست و چشم طبیعتا مانع از این می شود که راننده نیز به شکل تمام و کمال در خدمت رانندگی باشد و پر واضح است که در چنین شرایطی حادثه در کمین راننده و دیگر سرنشینان وسیله نقلیه و سایر خودروهای عبوری است. 

موسوی پور افزود: متاسفانه شاهد این هستیم که برخی از موتورسواران نیز در حین رانندگی مشغول بازی همستر هستند و عملا این مساله برای راکبین موتورسیکلت با مخاطراتی بیشتری همراه است چرا که این وسیله نقلیه با ایمنی بسیار پایین با کمترین تعلل راننده می تواند حامل اتفاقات ناگوارتری باشد . 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان گفت: از همه رانندگان محترم به ویژه موتورسواران درخواست داریم از هر اقدامی که تمرکز آنها را در حین رانندگی بر هم می زند خودداری کنند و دقت داشته باشند که بسیاری از تصادفات گزارش شده به پلیس راهور تهران بزرگ که همراه با تلفات جانی و صدمات مالی و معنوی است ،به عدم توجه کامل راننده به جلو بر می گردد که این مسئله در مورد راکبین محترم موتورسیکلت به مراتب سنگین تر و جبران ناپذیر تر می باشد.

انتهای پیام/

۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 55972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =