مردمی‌سازی محیط زیست ، شاه کلید حل مشکلات و عامل پیشرفت جامعه است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، آموزش همگانی و نهادینه کردن موضوعات محیط زیستی در بین مردم را از اولویت‌های برنامه‌های مسئولین شهری تهران دانست.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، « مهدی پیرهادی »در ادامه بازدیدها و برنامه های گرامیداشت هفته ملی محیط زیست در جمع دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه و فعالین این حوزه در باغ نگارستان منطقه ۱۲ ،ضمن اشاره و تاکید به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت محیط زیست و همچنین احادیث و روایات موجود از ائمه در این زمینه و مطابق با اصل ۵۰ قانون اساسی و اسناد بالادستی ، به ضرورت و اهمیت موضوع محیط زیست در زندگی روزمره پرداخت.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ، اظهار داشت: موضوع محیط زیست در تمام ادیان موضوع مهمی است که نه تنها در فرهنگ ما بلکه از دیرباز به آن اشاره شده است .در کشورهای توسعه یافته محیط زیست مسأله اول است و ما باید در کشورمان با دغدغه مند کردن مسئولین و پیگیری و اهمیت خودمان به این موضوع ، محیط زیست را به مسأله اول تبدیل کنیم .


وی همچنین گفت: شما دبیران و فعالین محیط زیست، سفیران زیست محیطی در شهر تهران هستید ، که قطعا شما میتوانید با شناسایی چالش‌ها و معضلات محیط زیستی در سطح منطقه بسیار راهگشا باشید و همچنین با استفاده از ظرفیتهای داوطلبانه مردم و آموزش های خانه به خانه ، در نهادینه کردن مسائل محیط زیستی نقش مهمی در ارتقای کیفیت محیط زیست داشته باشید.چرا که سلامت اجتماعی، سلامت روحی و سلامت روانی مردم در گرو محیط زیستی سالم و پاک خواهد بود.


وی به موضوعات محیط زیستی در دست پیگیری در شورای ششم اشاره کرد و گفت: ساختمان سبز یکی از موضوعاتی است که بصورت کلیدی در دستور کارشورا قرارگرفته و رو به اتمام است همچنین طرح جامع آب خام تهران نیز در دستور کار قرار دارد.


پیرهادی در ادامه با اشاره به برقی سازی ناوگان عمومی شهر تهران گفت: اینکه عده ایی به ناحق شهرداری و شورای شهر را در زمینه برقی سازی ناوگان تخریب میکنند، بی شک منافع شان در خطر است مافیای سوخت و خودرو همچنان منافع دارند این در حالیست که با برقی سازی ناوگان حتما بیش از ١٠ میلیارد دلار صرفه جویی در مصرف سوخت و ١١ میلیارد دلار در زمینه درمان را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 56007

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =