اجرای طرح "باغچه آراسته" در محدوده فضاهای سبز منطقه ۲۰

معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری منطقه۲۰ از اجرای طرح آراستگی شهر با عنوان "باغچه آراسته" به منظور تحول در نگهداشت فضای سبز در نواحی این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ ابراهیم کوه نژاد گفت: طی بازدیدهای میدانی عوامل اجرایی اداره فضای سبز و جمع آوری آمار و اطلاعات جدید از باغچه های فضای سبز حاشیه ای، بهسازی باغچه ها در قالب اصلاح خاک و کاشت گل و گیاه در نواحی و محلات آغاز شده است.

کوه نژاد افزود: خیابان های سیدالشهدا(ع)، شهید غلامی، کمیل، ابن بابویه شمالی، درختی، بلوار قدس، بلوار کریمان، رفیوژ جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع) از جمله محورهای منتخب اجرای طرح باغچه آراسته هستند و در صورت شناسایی، موارد جدید نیز اضافه می شود.

وی با بیان اینکه گونه های رز و نسترن، ناترک، بربریس، رئولیا، یاس هلندی، اسپیره، نشاء گلهای فصلی جعفری و آهار و همچنین درخت زیتون تلخ از جمله گونه های گیاهی باغچه ها است، اضافه کرد: ۶۵۰ مترمربع واکاری چمن، کاشت ۹۵ اصله درخت، کاشت ۹ هزار و ۶۶۰ گلدان درختچه و ۳ هزار و ۶۰۰ جعبه نشاء برای باغچه های معابر و میادین در فاز اول اجرای طرح آراستگی انجام می شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه گفت: باغچه های شهری معمولا در حاشیه معابر و بزرگراه ها واقع شده است و با توجه به اینکه بهسازی آنها در سرسبزی و پرنشاطی شهر تاثیر بسزایی دارد، عملیات اجرایی این طرح در حال اجراست.

انتهای پیام/

۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳
کد خبر: 56029

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =