تداوم پلمب خانه‌های پلاک قرمز منطقه ۱۵

شهردار منطقه ۱۵ از تداوم برخورد با خانه‌های پلاک قرمز در این منطقه خبر داد.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری شهردار منطقه در مورد وضعیت پلاک‌های قرمز در منطقه ۱۵ با بیان اینکه در چند ماه اخیر و طی یک سال گذشته حدود ۹ هزار  معتاد متجاهر در منطقه ۱۵ جمع آوری شد، گفت: در شهرداری منطقه ۱۵ روزانه طرح جمع آوری معتادان انجام می‌شد؛ اما مسئله اصلی این بود که معتادان جمع آوری شده به محل باز می‌گشتند، که به تدبیر شهردار محترم تهران و با برنامه‌ریزی های انجام شده، درصد بازگشت این معتادان به محل بسیار کم شده است.

 وی با اشاره به افزایش ظرفیتی که با تلاش شهرداری تهران در امر پذیرش معتادان متجاهر انجام شد و تخت‌های پذیرش به بیش از ۲۵ هزار تخت رسید، اظهار کرد: این امر سبب شد تا برگشت معتادان به پاتوق‌ها کم شود و از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۸۰۰ نفر معتاد جمع آوری شده‌اند و به دلیل عدم بازگشت به محل، تأثیر جمع آوری این هزار نفر بر روی کیفیت زندگی در محلات بیشتر بود، چراکه این افراد تحویل کمپ های ماده ۱۶ می شوند.

 شیری با تأکید بر اینکه می‌توان عنوان کرد که کلونی معتادان مثل کوه گچی، کوه سنگی و... و. در منطقه ۱۵ نداریم، افزود: البته معتادان هستند و باید به مرحله‌ای برسیم که از طریق سامانه ۱۳۷ نسبت به شناسایی و جذب معتادان باقی مانده اقدام کنیم.

 شهردار منطقه ۱۵ در مورد آخرین وضعیت رصد خانه‌های پلاک قرمز در سطح این منطقه، گفت: ۵۳ پلاک قرمز در شش ماهه دوم سال گذشته در منطقه پلمب شد. محدوده کوه گچی که عمده پلاک قرمزها در آن بود نسبت به قبل بهتر شده و امیدواریم در سال‌جاری این روند ادامه داشته باشد تا وضعیت بهبود یابد.

انتهای پیام/

۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳
کد خبر: 56137

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =