ششمین خانه محیط‌زیست در منطقه ۱۰ افتتاح شد

همزمان با هفته جهانی محیط زیست، ششمین خانه محیط‌زیست با حضور مهدی پیرهادی رئیس‌کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، اصغرعطایی سرپرست اداره کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، مهدی اخ‌الصنایع شهردار منطقه ۱۰ و معاونان و مدیران اجرایی منطقه ۱۰ آغاز به‌کار کرد.‌

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع» در نشست هم‌اندیشی هفته محیط زیست گفت: افزایش نیروگاه‌های خورشیدی و تحقق شعار استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از اولویت‌های مدیریت شهری منطقه است که در این زمینه احداث و بهره‌برداری از نیروگاه ۱۰ کیلووات و تولید برق سالانه ۱۷ کیلووات و تجهیز نیروگاه ۵ کیلووات در بوستان نیلوفر در دستورکار قرار گرفت.

شهردار منطقه ۱۰ بیان کرد: افتتاح دو خانه محیط زیست، تجهیز تصفیه خانه بوستان هزار شهید با ظرفیت ۱۰۰مترمکعب، تجهیز سیستم زمین گرمایی با ظرفیت سه تن سرمایشی و گرمایشی در بوستان نیلوفر، پلاک کوبی محیط زیستی در سه واحد صنفی نیز از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

«مهدی پیرهادی» با اشاره به آیات الهی، آموزه‌های قرآنی و اسلامی و اصل پنجاهم قانون اساسی که به موضوع حفظ و پاسداشت محیط‌زیست تأکید دارد، گفت: ما باید تلاش کنیم تا همه شهروندان از طریق آموزش همگانی با موضوع محیط زیست عجین شوند و فعالیت‌های محیط‌زیستی داشته باشند تا درنهایت به یک شهر محیط‌زیستی برسیم.

رئیس‌کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۶۰۰ هزار اصله درخت فقط در کمربند فضای سبز تهران کاشته شده است، افزود: در این چند سال حدود ۳ میلیون اصله درخت در تهران کاشته شده و روند فضای سبز شهر تهران رو به توسعه است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون سرانه فضای سبز عمومی در شهر تهران به بیش از ۱۶ مترمربع رسیده است، همچنین مقرر شده امسال ۲۰ باغ در مناطق ۲۲گانه شهر تهران تملک و به سرانه فضای سبز شهری اضافه شود.

پیرهادی با اشاره به اهمیت تشویق و ترغیب شهروندان به موضوعاتی همچون ایجاد فضای سبز عمودی درخانه‌ها گفت: شهرداری می‌تواند در این زمینه کمک کند تا گلدان‌ها گل و گیاه در محل مناسب بالکن‌ها به‌ویژه ساختمان‌هایی که در معابر اصلی شهر قرار دارند جانمایی و نصب شود. مسلما با این کار طراوت و شادابی بیشتری در شهر ایجاد می‌شود.

گفتنی‌ است؛ در پایان این نشست فعالان حوزه محیط زیست منطقه ۱۰ با اهدای لوح مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/

۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 56155

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =