«شما اهل کجایی» و «همسایه در امنیت» در منطقه ۱۱

شهردار منطقه ۱۱ از برپایی دو رویداد فرهنگی «شما اهل کجایی» و «همسایه در امنیت» با هدف ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی در محله میدان حر، محله پایلوت فرهنگ آپارتمان‌نشینی این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سیدمحمد موسوی، شهردار این منطقه با بیان اینکه آموزش‌های شهروندی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای ایجاد انضباط شهری است، گفت: ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی در کلانشهر تهران با آپارتمان‌های متراکم و مجتمع‌های ساختمانی بی‌شمار از ضروری‌ترین عوامل برای دست‌یافتن به انضباط و آرامش برای شهروندان است.

موسوی با اشاره به برنامه‌های مدیریت شهری در زمینه این آموزش‌ها افزود: محله میدان حر در منطقه ۱۱، به عنوان محله پایلوت ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی انتخاب شده و اقدامات گوناگون آموزشی و فرهنگی در این محله در حال اجراست که با استقبال خوبی از سوی ساکنان آن روبه‌رو شده است.

شهردار منطقه ۱۱ از برپایی دو رویداد فرهنگی «شما اهل کجایی» و «همسایه در امنیت» با همین هدف در این محله سخن گفت و ادامه داد: مقرر شد با تعریف رویدادهایی نظیر «شما اهل کجایی» که در آن به معرفی غذا و آداب و رسوم شهرهای مختلف پرداخته می‌شود، زمینه افزایش همدلی و الفت بین همسایگان فراهم شود که در این رویداد به جز برپایی مسابقه پخت غذای محلی در مورد دیگر آیین‌های اقوام نیز آموزش‌هایی داده شد.

وی سپس با اشاره به رویداد همسایه در امنیت نیز بیان کرد: در همان روز، با همکاری و همراهی نیروی انتظامی، مباحث مربوط به قوانین آپارتمان‌نشینی و آگاهی از حق و حقوق همسایگان برای افزایش امنیت خانواده‌ها آموزش داده شد.

دو رویداد «شما اهل کجایی» و «همسایه در امنیت» به ابتکار اداره آموزش‌های شهروندی منطقه ۱۱ در شهرک شهید نامجو واقع در محله میدان حر با هدف ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی به اجرا درآمد که در رویداد اول، با شرکت ۲۰ خانوار از اقوام مختلف، جشنواره غذا برپا شد و به نفرات برتر این جشنواره، پس از داوری، جوایزی تعلق گرفت.

انتهای پیام/

۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 56212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =