پایش، مرمت و راه‌اندازی مجدد آبگرمکن‌های خورشیدی در بوستان‌های منطقه ۲۲

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ از آغاز عملیات تعمیر و راه‌اندازی مجدد آبگرمکن‌های خورشیدی در بوستان‌های این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲؛ معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه اظهار کرد: به همت اداره محیط زیست وتوسعه پایدار تمامی آبگرمکن های خورشیدی منطقه اورهال شده و پس از تست نهایی در حضور نمایندگانی از اداره کل محیط زیست شهرداری به مدار بازگردانده شدند.

محمدحسن فصیح بیان کرد: باتوجه به اینکه شهرداری منطقه ۲۲ به عنوان اولین منطقه در میان شهرداری های کشور موفق به کسب گواهینامه مدیریت زیست محیطی "ایزو ۱۴۰۰۱" شد؛ به همین منظور مدیریت شهری این منطقه توجه ویژه ای به مسائل زیست محیطی دارد.

وی ادامه داد: به منظور کاهش مصرف انرژی و کمک به محیط زیست، آبگرمکن های خورشیدی در سرویس های بهداشتی بوستان های مختلف منطقه راه اندازی شده است، اما این آبگرمکن ها نیازمند نگهداشت است که به دلیل عدم رسیدگی مورد بهره برداری قرار نگرفته اند و در یک اقدام مشترک بین اداره فضای سبز و اداره محیط زیست منطقه ۲۲، در ابتدا آبگرمکن های غیر فعال پایش، مرمت و راه اندازی مجدد شدند.

فصیح هدف از انجام این فرآیند را استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر؛ بهینه سازی مصرف انرژی، کاهش آلاینده های محیط زیستی و همچنین کاهش هزینه در راه اندازی مجدد آبگرمکن های خورشیدی برشمرد.

گفتنی است؛ مقرر شد به صورت مستمر فعالیت تمامی آبگرمکن ها توسط ناظرین اداره محیط زیست منطقه مورد رصد و بازدید قرار گیرد.

انتهای پیام/

۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸
کد خبر: 56240

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =