بررسی طرح مطالعاتی مدیریت روان‌آب‌های آلوده

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از بررسی و تبادل نظر در خصوص طرح مطالعاتی مرکز مطالعات با عنوان مدیریت آب‌های آلوده با حضور کارشناسان خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، "علیرضا طاهری" در نشست مدیریت آب های آلوده که با حضور نمایندگان مناطق شهرداری تهران، معاونت فنی و عمرانی و مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر و پژوهشگران " با اشاره به این که با توجه به محدود بودن منابع آب شیرین و نیاز روز افزون انسان به آب سالم و بهداشتی، حفظ و صیانت از آن بسیار مهم است و برای مدیریت بهینه و اثرگذار، ابتدا باید این منابع شناسایی شده و طی پایش مستمر وضعیت کیفی آنها مشخص شود. 

وی به بخشی از اصول مدیریت آب شهری اشاره و تصریح کرد: مدیریت منابع محیط زیستی را نمی توان اقداماتی مجزا و مستقل از یکدیگر تلقی نمود، ایشان خاطر نشان کرد مدیریت جامع منابع آلوده کننده آب از سطح کل حوزه آبریز تا یک سطح کوچک را مورد توجه قرار می دهد و مشارکت ذینفعان و ذی‌مدخلان را می طلبد و بدون همکاری آنها این امر اتفاق نخواهد افتاد.

طاهری اظهار نمود: شهرداری تهران تاکنون اقدامات مؤثری از جمله تلاش در جهت جلوگیری از ورود آلودگی با مواردی مانند همکاری در شناسایی و پیگیری رفع نقاط انفصال به منظور کاهش آلایندگی رواناب سطحی، پیگیری تا رفع نواقص اجرای شبکه فاضلاب مانند مناطق ۱۸، ۱۹، ۲۲ و جلوگیری از ورود فاضلاب اصناف بر مبنای دستور العمل شناسایی و کنترل منابع آلاینده ابلاغ شده توسط اداره کل محیط زیست با همکاری شرکت ساماندهی نموده است.

همچنین شهرداری تهران اقدام به  احداث ۴ و اورهال ۳ تصفیه خانه و امکان سنجی احداث تصفیه خانه در مناطق و تدوین دستورالعمل نگهداری از تصفیه خانه ها نموده است.

انتهای پیام/

۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 56250

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =