آماده‌سازی محل ذبح شرعی دام در منطقه ۴

شهردار منطقه ۴ گفت:" خدمات دامپزشکی" و "ذبح شرعی و بهداشتی" دام‌ همزمان با روز مبارک عرفه و عید سعید قربان در یک جایگاه ثابت و یک جایگاه موقت به عنوان بزرگ‌ترین جایگاه موقت پایتخت به شهروندان ارائه و با عرضه‌کنندگان غیرمجاز دام برخورد می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، "علی اصغر کمالی زاده" ضمن تبریک ایام مبارک ماه ذی الحجه و اعیاد خجسته آن، در آستانه عید بزرگ قربان- عیدالاضحی- با اشاره به آثار و نتایج مثبت محیط زیستی و بهداشتی ذبح دام در جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام برای شهر و شهروندان گفت: به منظور رفاه حال شهروندان و جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام، مرکز ثابت و موقت عرضه و کشتار دام زنده با نظارت دامپزشک برای خدمات رسانی به شهروندان در حال آماده سازی است.

او با اشاره به اقدام مشترک وزارت بهداشت و شهرداری تهران در روز عرفه و عید سعید قربان گفت: در مراکز عرضه بهداشتی دام، علاوه بر انجام معاینه دام‌ها پیش از ذبح، معاینات پس از ذبح نیز توسط دامپزشکان سازمان دامپزشکی صورت گرفته و شهروندان می‌توانند با اطمینان خاطر از مراکز عرضه بهداشتی دام تهیه کنند.

شهردار منطقه ۴ به جایگاه های عرضه دام بهداشتی در این منطقه اشاره کرد و گفت: جایگاه ثابت عرضه دام در خیابان حکیمیه خیابان باباییان اول خیابان پیشوا در مساحت ۵ هزار متر مربع و با گنجایش ۱۵ آغل دائم و جایگاه موقت در چهار راه استقلال به مساحت تقریبی ۴ هزار متر مربع و تعداد ۱۲ آغل بعنوان بزرگ ترین جایگاه موقت پایتخت در نظر گرفته شده و برای خدمت رسانی به شهروندان آماده است.

کمالی زاده در ادامه توضیح داد: جایگاه اصلی با ظرفیت عرضه ۴۰۰۰ راس گوسفند و جایگاه موقت تعداد ۵۰۰۰ راس احداث شده است.

شهردار منطقه ۴ در پایان ضمن هشدار به شهروندانی که از مراکز عرضه غیرمجاز اقدام به تهیه دام می کنند، گفت: با توجه به بیماری های مشترک انسان و دام که سلامت شهر و شهروندان را به خطر می اندازد، با افرادی که نسبت به خرید و فروش دام اقدام می کنند برخورد قانونی خواهد شد.

شایان ذکر است ساعات ارائه خدمات به شهروندان در روز عرفه از ساعت ۹ الی ۱۹ و در روز بزرگ عید قربان از ساعت ۴ صبح الی ۱۴ است.

انتهای پیام/

۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 56252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =