زنگ رخصت آیین بزرگداشت "شهدای خدمت "در منطقه ۷ به صدا درآمد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۷ از برپایی زنگ رخصت آیین بزرگداشت "شهدای خدمت" در این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، محسن راجی گفت: این برنامه به پاس خدمات ارزنده رییس جمهور شهید، وزیر خارجه فقید جمهوری اسلامی و همراهان خدمتگزارشان، با محوریت بزرگداشت شهدای خدمت به منظور توسعه آئین ورزش باستانی در بین شهروندان در ایستگاههای ورزش شهروندی منطقه تحت عنوان " زنگ رخصت" برگزار شد.

وی تصریح کرد: این برنامه با محوریت توسعه ورزش های زورخانه و آئین اخلاق پهلوانی در بین شهروندان همزمان در مناطق ۲۲ گانه و به صورت پایلوت در منطقه ۷ با حضور معاون ورزش آقایان شهرداری تهران، مدیران شهری و ۳۰۰ نفر از ورزشکاران ایستگاه های شهروندی در باغ موزه قصر برگزار شد.

معاون شهردار منطقه ۷ تاکید کرد: این برنامه با نواختن نمادین زنگ رخصت، ضرب خوانی مرشد و اجرای حرکات زورخانه ای و باستانی توسط گروه باستانی‌کار منطقه، تجلیل از دو خانواده معظم شهدا، تقدیر از مربیان و اهداء جوایز به قید قرعه به تعدادی از حاضران همراه بود.

راجی یادآور شد: واژه پهلوان صرفا متعلق به ورزشکاران نیست، شهدا، جانبازان و آزادگان ما پهلوانان واقعی هستند و آرامش و امنیت امروز جامعه ما مدیون جانفشانی‌های شهدای عزیزی است که با نثار جان خود از جان، مال و ناموس سرزمین ما دفاع کردند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با اجرای این برنامه ها جوانان ما از پهلوانان و جوانمردانی واقعی چون رییس جمهور شهید و همراهانشان و سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی الگو بگیرند و بدانند سکوی پهلوانی جایگاه بسیار ارزشمندی دارد.

انتهای پیام/

                                                  

۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 56266

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =