دو ورودی و یک ایستگاه جدید مترو در منطقه ۷ افتتاح می‌شود

شهردار منطقه ۷ از افتتاح دو ورودی و یک ایستگاه جدید مترو در این منطقه با هدف ترغیب شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، نصراله آبادیان افزود: این منطقه ۲.۵ درصد مساحت شهر تهران را در برمی‌گیرد و نهادهای مختلف در این منطقه مستقر هستند و منطقه دارای اماکن شاخص فرهنگی مانند مصلی امام خمینی (ره) است. همچنین خطوط یک، دو، سه، چهار و ۶ مترو از این منطقه عبور می کنند و در مطالعات طراحی خط ۱۰ مترو نیز این منطقه دارای سهم است.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۴ درصدی عملیات احداث ورودی دوم ایستگاه مترو سهروردی، گفت: در حال حاضر این ایستگاه نیاز به احداث دو پله برقی داشته و با افتتاح این ورودی، دسترسی مسافران از محدوده شمالی خیابان شهید بهشتی به ایستگاه سهروردی تسهیل خواهد شد.

شهردار منطقه ۷ خاطرنشان کرد: اصولاً احداث ورودی‌های دوم مترو از دو جنبه افزایش ایمنی تردد مسافران در مواقع اضطراری و همچنین ایجاد فرصت انتخاب بیشتر برای استفاده کنندگان از مترو صورت می پذیرد. ورودی شمالی ایستگاه سهروردی از حیث دسترسی راحت تر همشهریان از بخش های شمالی خیابان شهید بهشتی (محدوده خیابان‌های سهروردی و شهید یوسفی) به این ایستگاه حائز اهمیت است و یک اتفاق حمل و نقلی مثبت برای ساکنان ناحیه ۴ منطقه ۷ به حساب می آید.

وی با تاکید بر اینکه اجرای خط ۳ و ۶ مترو و تکمیل دسترسی های این خطوط در ایستگاه‌های بهار شیراز و سپاه و ورودی دوم ایستگاه سهروردی در اولویت های منطقه قرار دارد، خاطرنشان کرد: یکی از ورودی های ایستگاه بهار شیراز سال گذشته افتتاح شد و خروجی دوم آن و ایستگاه سرباز نیز در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 56269

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =