شهرداری منطقه ۳ موفق به اخذ گواهینامه iso۵۰۰۰۱ شد

شهرداری منطقه ۳ در سال ۱۴۰۳ موفق به کسب گواهینامه استاندارد ۵۰۰۰۱ ISO شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، حسین سیگارودی معاون خدمات شهری ‌محیط زیست اظهار داشت: در هفته محیط زیست، اداره محیط زیست این منطقه شهرداری منطقه ۳ پس از ارزیابی و ممیزی خارجی در دو مرحله موفق به دریافت گواهینامه سیستم مدیریت انرژی (۵۰۰۰۱ ISO ) برای ساختمان ستادی شماره ۲  شد.

سیگارودی افزود: ویژه برنامه های هفته محیط زیست این منطقه با  شعار جهانی "احیای زمین مقابله با بیابان زدایی و خشکسایی" و شعار ملی "سهم من در تداوم حیات" برگزار شد، از جمله برگزاری سمینار سلامت محیط زیست و توسعه پایدار با تدریس استاد شاه علی، اکران فرهنگی در معابر عمومی و ساختمانهای اداری با شعار ملی جهت آگاهی شهروندان و همکاران از نقش موثر و تاثیرگذارشان در حفظ محیط زیست.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ بیان داشت: ارسال پیامک های محیط زیستی به شهروندان و پرسنل، آموزش چهره به چهره با سرفصل محیط زیستی به شهروندان (در بوستان های اختیاریه و بهشت مادران، سرای محله آرارات و اصناف)، برگزاری کارگاه آموزشی کاهش مصرف انرژی در فرهنگسرای حور از دیگر برنامه های این هفته بود.

سیگارودی، آموزش به اصناف را به منظور کاهش مصرف پلاستیک، تفکیک پسماند و آشنایی با نقش موثرشان در تشویق شهروندان به حفظ محیط زیست برشمرد و به آموزش محیط زیستی به نمازگزاران مساجد و پرسنل اشاره کرد و ادامه داد: کارگاههای اموزشی در مساجد (امام حسین «ع»، امام علی «ع» و ...) و ساختمان های اداری برای پرسنل، کودکان و کارگران فضای سبز با موضوع تکثیر حفظ و نگهداری گیاهان، کاهش مصرف آب و نقش شهروندان در حفظ محیط زیست برگزار شد.

وی افزود: کاشت درخت و درختچه در بزرگراه چمران حد فاصل نیایش تا یادگار با هدف توسعه فضای سبز و مبارزه با بیابان زدایی به تعداد ۹۵۰ اصله درخت ۲۰۰۰ درختچه و۱۰۰۰ گلدان رز در مساحتی بالغ بر ۳۰۰۰ متر مربع نیز اجرا شد.

سیگارودی در پایان بیان داشت: به منظور تشویق شهروندان به عدم استفاده از کیسه های پلاستیکی توزیع کیسه های پارچه ای ضمن آموزش بین شهروندان توزیع شد.

انتهای پیام/

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۹
کد خبر: 56411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =