تاثیر صنعت ساختمان بر بیش از ۴۰۰ صنعت مختلف

مدرس برجسته دانشگاه با اشاره به اینکه چرخه پولی و مالی توسط صنعت ساختمان به گردش درمی‌آید، گفت: صنعت ساختمان روی بیش از ۴۰۰ صنعت مختلف اثرگذار است.

میلاد باری پور، مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار شهر پیرامون موضوع ساخت مسکن اظهار کرد: درآمد کلان کشور از نفت و امثال آن است، اما موضوعی که این درآمد را به گردش درمی‌آورد و به عبارتی  چرخه پولی و مالی را به گردش می آورد و می چرخاند صنعت ساختمان است.

وی افزود: صنعت ساختمان بر بیش از ۴۰۰ صنعت مختلف اثرگذار است. از یک کارگاه تولید پیچ مهره گرفته تا کارخانه سیمان و فولاد.

باری پور با بیان اینکه فرایند ساخت و ساز لزوما باعث تاثیرگذاری مثبت نخواهد شد و برای تاثیرگذاری مثبت باید کار محاسبه شده باشد، ادامه داد: لزوما بازار مسکن در ایران از موضوع عرضه و تقاضا پیروی نمی‌کند. در شهر تهران واحدهای خالی زیادی وجود دارد؛ اعم از جواز گرفته ها و واحدهایی که برای آنها پایان کار صادر نشده است. ممکن است تعداد این واحدها از جامعه آماری که نیاز به واحد خالی داشته باشند هم بیشتر باشد.

وی در تشریح جامعه آماری، افزود: منظور از جامعه آماری افرادی است که در سن ازدواج هستند. خانواده هایی که مستاجر هستند و دختران و پسرانی که از سن ازدواج عبور کرده اند یا به هر دلیلی می خواهند مجرد بمانند. اگر ما این جامعه آماری را بررسی کنیم، می بینیم تعداد واحدهای خالی ما از کسانی که نیاز به واحد خالی دارند، بیشتر است، اما چرا ما شاهد نزول قیمت مسکن نیستیم؟ زیرا تنها عرضه و تقاضا بر روی قیمت مسکن اثرگذار نیست و عوامل دیگری هم در این میان تاثیرگذارند.



انتهای پیام/

۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۴
کد خبر: 56464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =