ضرورت آموزش کارکنان در ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار (HSE)

سالاری‌پور گفت: یکی از اصول اساسی نهادینه‌شدن فرهنگ H.S.E آموزش است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، محمد امین سالاری پور شهردار منطقه یکی از اهداف اجرای دوره آموزشی ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار  (HSE) را دستیابی به سطح قابل قبول ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار، حفظ و ارتقای سلامتی کارکنان شهرداری، سلامت محیط کار و کاهش بیماری های شغلی عنوان کرد و  تاکید کرد: پرداختن به سلامتی کارمندان و کارگران و رسیدگی به موارد ایمنی و تطبیق محیط کار با شرایط استاندارد بهداشتی در روند رشد و توسعه شهرداری و سلامت جامعه  تاثیر گذار است.

وی افزود:  اگر کارکنان دستگاه های خدمات رسان  مانند شهرداری به دلیل اینکه که مستقیما با شهروندان سر و کار دارند باید با مسایل بهداشتی و روز ایمنی آشنا  باشند، در این صورت می توانند به بهترین نحو ممکن به وظایف خود عمل کنند.

سالاری پور افزود: برای  ارتقای سطح ایمنی محیط کار، کاهش آلاینده های زیست محیطی و همچنین حفظ سطح کیفی مطلوب محصولات، برنامه نگهداری از منابع انسانی، دستگاه ها و ماشین آلات در اولویت واحد های اجرایی قرار می گیرد و در این راستا  اجرای برنامه های HSE و عملی کردن آنها اهمیت شایان توجهی می یابد.

وی دست یابی به ایمنی کامل در فعالیتهای مختلف صنعتی و نیل به فرهنگ ایمنی رشد یافته ، مستلزم انجام اقدامات بنیادی در کلیه زمینه ها عنوان کرد و گفت:  یکی از مهمترین آنها ایجاد شرایط لازم جهت ارتقاء سطح دانش، نگرش و مهارت پرسنل در محیط های کاری است.

شهردار منطقه  تاکید کرد:  نقش آموزش های اثربخش به عنوان محور پیشرفت و تحول در زمینه های مختلف در رابطه با کاهش حوادث دارای اهمیت ویژه ای است و بر همین اساس نیازسنجی، برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی اثربخشی مستمر دوره های آموزشی HSE در کاهش حوادث تاثیر مضاعف دارد.

انتهای پیام/

۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۳
کد خبر: 56622

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =