میانگین افتتاح ایستگاه‌های شبکه مترو طی ۲۵ سال گذشته؛ بیش از ۶ ایستگاه در هر سال

شبکه مترو تهران از سال ۱۳۷۷ با راه‌اندازی ۳ ایستگاه در خط ۵ (تهران-کرج) خدمت‌رسانی به شهروندان پایتخت و کرج را آغاز کرد و تا امروز ۱۵۸ ایستگاه آن به بهره‌برداری رسیده است؛ به تعبیر دیگر طی ۲۵ سال گذشته، هر سال به طور متوسط ۶.۳ ایستگاه تکمیل و در اختیار مردم قرار گرفته است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، قدمت تشکیل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) به حدود نیم قرن پیش باز می گردد؛ یعنی سال ۱۳۵۴ که نخستین اساسنامه این شرکت در تیرماه به تصویب رسید و فعالیت های اجرایی آن از سال ۱۳۵۶ آغاز شد اما افتتاح اولین ایستگاه ها به سال ۱۳۷۷ برمی گردد و طی آن سال ایستگاه‌های صادقیه، وردآورد و کرج وارد مدار بهره برداری شد.

طی ۲۵ سال گذشته، غیر از سال ۱۳۸۰ که ۱۵ ایستگاه به بهره برداری رسید، در هیچ سال دیگری تعداد ایستگاههای افتتاح شده طی یک سال از مرز ۹ عدد فراتر نرفته است. این در حالی است که سال ۱۳۷۹ هیچ ایستگاهی به مرحله تکمیل نرسید و افتتاح نشد.

میانگین افتتاح ایستگاه‌های شبکه مترو طی ۲۵ سال گذشته؛ بیش از ۶ ایستگاه در هر سال

طی ۳ سال گذشته تعداد ایستگاه‌های بهره برداری شده در هر سال ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از میانگین ۲۵ ساله فراتر رفته است و به ترتیب ۷،۷ و ۹ ایستگاه افتتاح شد.

البته سال گذشته ۹ ایستگاه به بهره برداری رسید و دسترسی به ایستگاه تبادلی تربیت مدرس از خط ۷ نیز حاصل شد تا سال ۱۴۰۲ را بتوان یکی از سالهای قابل قبول در توسعه شبکه مترو پایتخت قلمداد کرد.

انتهای پیام/

۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 56791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =