نصب تله‌های فرمونی در سطح اراضی جنگلی منطقه ۴

رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۴ از نصب تله‌های فرمونی جهت مقابله با آفات در سطح اراضی جنگلی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، لیلا حبیبی رئیس اداره فضای سبز با اعلام این خبر افزود: جهت جلوگیری از گسترش و توسعه آلودگی آفت سوسک پوست خوار کاج تهران در اراضی جنگلکاری سطح منطقه، اقدام کنترلی نصب تله های فرمونی در سطح اراضی پارک جنگلی لویزان، یاس فاطمی جنوبی، بوستان بانوان و باغ پرندگان در حال انجام است.

وی اضافه کرد: طی این فرآیند تله های ارگانیک از طریق نصب در کانون های آلوده در زمان بلوغ لارو موجود در تنه درخت پس از تفریغ و خروج سوسک بالغ از تنه درخت جذب بوی فرمون شده و توسط تله شکار خواهد شد.

حبیبی با بیان اینکه این اقدام باعث کنترل زادآوری و تخم ریزی سوسک ها خواهد شد، خاطرنشان کرد: سم‌پاشی درختان با سموم حشره کش و سوزاندن سرشاخه ها و بقایای پوست آلوده از دیگر اقدامات کنترلی است.

وی همچنین تصریح کرد: با شروع فصل گرما و استفاده بیشتر شهروندان از فضاهای سبز، بازدیدهای میدانی ادواری به منظور بررسی وضعیت فضاهای سبز بوستانهای جنگلی از لحاظ ایمنی، شرایط رفاهی و وضعیت نگهداشت فضاهای سبز انجام شد.

حبیبی خاطرنشان کرد: تاکید بر اهمیت بحث ایمنی شهروندان در فضاهای سبز، افزایش امکانات رفاهی و خدماتی در بوستانهای جنگلی و رسیدگی به وضعیت نظافت و نگهداشت فضاهای سبز از اهداف مهم حوزه فضای سبز است و ضمن بررسی کمبودها و نقاط ضعف، دستورالعمل های لازم در خصوص رسیدگی و برطرف کردن مشکلات و تجهیز بوستانهای جنگلی و عرصه های جنگلکاری صادر شد تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

وی با اشاره به بازدید از باغ پرندگان و بوستان جنگلی یاس فاطمی خاطرنشان کرد: وضعیت علف کشی، ایجاد خطوط آتشبر در جنگلها، کارکرد و کارایی ست های ورزشی و وسایل بازی، المان های پارکی، روشنایی، سرویس های بهداشتی و... از نکات مورد توجه در این بازدیدها بود.

انتهای پیام/

۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 56807

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =