کمک به رشد، شکوفایی و بالندگی فرزندان با اجرای برنامه تربیت محور

همزمان با آغاز اوقات فراغت و تعطیلات تابستانه فرزندان پرسنل شاغل در شهرداری تهران و به همت سازمان بسیج شهرداری تهران طرح تابستانی نشاط و تعالی ۱۴۰۳ در سطح مناطق و سازمان های تابعه کلید خورد.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی بسیج شهرداری تهران، محمدمهدی حسن زاده در حاشیه افتتاحیه طرح نشاط و تعالی سازمان آتش نشانی گفت: یکی از بهترین و غنی‌ترین زمان‌ برای انجام فرایندهای تربیتی زمان نوجوانی است. در این زمان است که افراد تصمیم‌های مهم زندگی‌شان را می‌گیرند و در صورت نقش‌آفرینی موثر در این بازه زمانی می‌توان از ثمرات آن در دوران جوانی بهره‌ برد.

  مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران با بیان اینکه قلب نوجوان بستری پاک و آماده است که می‌توان با کمی وقت‌گذاری مسیر زندگی آینده او را تغییرداد افزود: فرصت تابستان و فراغت نوجوانان از مدرسه به ما این امکان را می‌دهد تا بتوانیم تعامل سازنده و موثری با آنان برقرار کنیم و همچنین مهارت‌سنجی و شبکه‌سازی و ساماندهی مربی‌محور نوجوانان می‌تواند در طول سال تحصیلی استمرار داشته باشد و موجب هم‌افزایی‌های زیادی در مسیر تعالی و رشد آنان باشد. 

حسن زاده در عین حال از آرمان‌خواهی، الگوپذیری، اثرگذاری، مطالبه‌گری و قدرت‌رهبری از ویژگی‌های کلیدی دوران نوجوانی یاد کرد و افزود: شخصیت فرمانده، قهرمان، کارآفرین، سفیر و مجری دسته شخصیت‌هایی هستند که به ما کمک می‌کند تا بتوانیم نوجوان را به سمت آینده ای روشن هدایت کرده و زمینه شکوفایی استعدادهای او را فراهم کنیم. در این دوره، فرایندهایی طراحی شده که نسبت مستقیمی با این پنج شخصیت دارند و باعث می‎شود این تیپ‌های شخصیتی در نوجوانان بروز و ظهور بیشتری پیدا کنند. 

به گفته وی ارائه دفترچه شناختی به نوجوان که حاوی روایت‌نگاری مربی و سایر نوجوانان از مسیر دوره، ارائه کارنامه(دفترچه) ارزیابی فرهنگی - شناختی که به نوجوان کمک می‌کند بتواند ادامه مسیر زندگی‌اش را بهتر تدبیر کند، پشتیبانی و منتوری مستمر از نوجوانان با استعداد و نخبه در طول سال، شکوفایی استعدادهای نهفته و بازنگری به نگرش های، بازسازی هویت شخصی در دوره بحران های هویتی این سنین و کمک به رشد، شکوفایی و بالندگی فرزندان با اجرای برنامه تربیت محور با رویکردهای اجتماعی(مسئولیت پذیری) خروجی برگزاری طرح نشاط و تعالی خواهد بود. 

گفتنی است این طرح ویژه فرزندان کارکنان شاغل در شهرداری در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و در سه سطح ۷ تا ۱۲، ۱۳ تا ۱۵ و ۱۶ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود که اجرای برنامه‌های شاد و متنوع تفریحی، فرهنگی، آموزشی-تربیتی و اردوهای سیاحتی و ... بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده در این طرح است.  ️

از جمله اهداف مدنظر این طرح آشنایی با مفاهیم دینی، انسجام بخشی به معلومات ذهنی، غنی سازی اوقات فراغت فرزندان پرسنل، ارتقای سطح علمی و دینی نوجوانان و جوانان، حفظ و ایجاد روحیه نشاط و شادابی فرزندان و در نهایت کسب مهارت‌های زندگی اجتماعی در قالب اردوهای زیارتی-سیاحتی، کلاس‌های علمی آموزشی و مسابقات مختلف است.

انتهای پیام/

۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 56839

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =