آموزش نوماند به رستوران‌های محدوده بازار تهران

نحوه کار با نرم‌افزار جمع‌آوری پسماند خشک از در منازل و واحدهای تجاری با نام نوماند به صاحبان رستوران‌های محدوده بازار آموزش داده شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، شهردار منطقه ۱۲ تهران با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط زیست شهری و استفاده از پسماندهای بازیافتی گفت:جدیدترین پل ارتباطی برای تکمیل چرخه مدیریت بهینه پسماند و نقش‌آفرینی شهروندان در حفظ محیط‌زیست، راه‌اندازی نرم افزار جمع‌آوری پسماند خشک از در منازل و واحدهای تجاری با نام نوماند است.

وحیدرضا انارکی محمدی افزود: شهروندانی که در منزل، پسماندها را تفکیک می‌کنند، اما برای تحویل آن‌ها دچار مشکلاتی ازجمله فاصله از غرف پسماند هستند، می‌توانند با نصب نرم افزار نوماند در همه نقاط شهر به راحتی پسماند خشک خود را تحویل دهند.

شهردار منطقه ۱۲ گفت: طرح نوماند به منظور ساماندهی، افزایش کمی و کیفی وضع جمع آوری پسماندتر و خشک راه اندازی شده است.

وی افزود: بمنظور بهبود وضع جمع آوری پسماندتر و خشک مشتمل برنگهداشت، کاهش، تفکیک و بازیافت پسماند در مبادی تولید، طرح نوماند به کسبه و صاحبان رستوران محدوده بازار آموزش داده شد.

انارکی محمدی گفت: استفاده مجدد از مواد و انرژی، کاهش دفن زباله، حفظ زمین‌های مناسب در طبیعت، اشتغال زایی، کاهش هزینه‌ها، ایجاد منافع اقتصادی، ترویج روحیه صرفه جویی، بهبود شرایط بهداشتی و کاهش آلودگی محیطی ناشی از حمل و نقل زباله‌ها از فواید تفکیک پسماند از مبداء است.

انتهای پیام/

۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 56866

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =