ایستگاه‌های اتوبوس منطقه یک المان‌های زیبای ترافیکی می‌شوند 

ایستگاه‌های اتوبوس در معابر شهری منطقه یک با اجرای طرح‌های خلاقانه و ابتکاری به عنوان المان‌های زیبای ترافیک محل مناسب جهت توقف مسافرین می‌شوند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، سید مهدی صباغ شهردار این منطقه در گردهمایی معاونین حمل و نقل و ترافیک مناطق ۲۲ گانه که در منطقه یک با حضور احسان شریفی مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری امور حمل و نقل و ترافیک، مهدی گلشنی مدیر کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران و جمعی از روسای ادارات و کارشناسان معاونت ترافیک منطقه یک برگزار شد گفت: بیش از ۲۰۰ ایستگاه اتوبوس در منطقه یک وجود دارد که عملیات بهسازی بیش از ۴۵ درصد آنها با استفاده از طرح‌های ابتکاری و خلاقانه از جمله جایگزینی شیشه‌ها با ورق‌های فلزی مشبک طرح اسلیمی، نصب نیمکت، فلاور باکس با گیاهان رونده و...اجرا شده است.

او افزود: ایستگاه‌های اتوبوس یکی از المان‌های ترافیکی جدی در شهر محسوب می‌شوند و اجرای این طرح ها علاوه بر ایجاد فضای دلنشین و ایمن برای مسافران از نصب پوستر، متن نویسی‌ها و... بر روی شیشه‌ها جلوگیری می‌کند.

صباغ همچنین کیفیت خط‌کش‌ی های ترافیکی را نیازمند اصلاح دانست و گفت:  خط کشی های معابر از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و بعد از مدتی کمرنگ و پاک می‌شوند که نیاز است در سال چندین بار ترمیم و رنگ آمیزی شوند بر همین اساس مدیران حوزه ترافیک در این گردهمایی‌ها در این خصوص چاره اندیشی نمایند تا بتوانیم کاری ماندگارتر در این حوزه داشته باشیم.

صباغ با اشاره به افزایش بودجه شهرداری تهران در دو سال اخیر خاطر نشان کرد: رشد و جهش اعتبار و بودجه در مناطق در دو سال گذشته اتفاق خوبی بوده و  باعث سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های شهری شده است. 

او گفت: با بودجه و اعتبار لازم، در سال گذشته برخی پروژه های رها شده و نیمه کاره در منطقه به اتمام رسید و دو پایانه نیز مسقف شد که دو پایانه دیگر نیز امسال در دستور کار قرار دارند که با طراحی ویژه و همسان با معماری شهری مسقف و رنگ آمیزی خواهند شد.

صباغ ایمن سازی پارکینگ ها را نیز مطرح و تصریح کرد: پارکینگ‌های منطقه جز ساختمان‌های پرخطر محسوب می‌شدند که با تدابیر لازم و اعتبار جذب شده عملیات استانداردسازی و ایمن سازی آنها در حال انجام است.

انتهای پیام/

۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 57007

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =