تبدیل انهار به کانیو در قدیمی‌ترین شهرک پهنه شمال‌غرب تهران

معاون فنی و عمرانی منطقه ۲۲ از تبدیل انهار به کانیو و اجرای کفپوش در معابر شهرک پیکانشهر به عنوان قدیمی‌ترین شهرک پهنه شمال غربی تهران با همکاری ناحیه ۴ منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲؛ رضا ایرانشاهی بیان کرد: تبدیل انهار به کانیو از عوامل مهم کاهش آبگرفتگی هاست که با اجرای این عملیات ها آبگرفتگی در سطح معابر کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: برخی از انهار به مرور زمان دچار فرسودگی می شوند و نیاز به مرمت دارند. یکی از اقدامات مهم در مهار آبگرفتگی‌ها، شناسایی انهار قدیمی در معابر، مرمت و تبدیل کردن آنها به کانیو با هدف کاهش آبگرفتگی است.

معاون شهردار منطقه ۲۲ تصریح کرد: اجرای این طرح‌ها، علاوه بر رفع مشکلات زیست محیطی، کاهش میزان انباشت زباله ها، پیشگیری از تجمع حشرات و حیوانات موذی، تعریض معابر برای تردد و پارک وسایل نقلیه و کاهش آبگرفتگی ها را به دنبال دارد.

وی در پایان افزود: ترمیم جدول آسیب دیده، اجرای کفپوش و رفع معارض پیاده روهای شهرک پیکانشهر بلوک ۵۰ نیز با هدف ایمنی تردد عابران پیاده اجرا شد. همچنین به منظور جلوگیری از آبگرفتگی در سطح معابر، مرمت و بهسازی جداول، انهار و کانیوهای معابر دوم شرقی و غربی شهرک آزادشهر نیز در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/

۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 57071

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =