از برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با فعالان فرهنگی تا خدمات‌رسانی به هیات‌های مذهبی منطقه ۲۲

معاون شهردار منطقه ۲۲ از تدابیر لازم جهت پیاده‌سازی طرح‌های فرهنگی و اجتماعی در ایام محرم برای خدمات‌رسانی به شهروندان در اماکن عمومی، معابر محلی و سایت‌های تفریحی این منطقه در قالب طرح‌های محله محوری خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، حامد خداوردی بر افزایش تعامل دوسویه مدیریت شهری و هیات در برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان(ع) تاکید شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۲ ضمن تشریح برنامه‌های مدیریت شهری همزمان با ایام محرم و صفر اظهار کرد: تکریم شعائر اسلامی با محوریت نهضت حسینی و قیام عاشورا از برجسته ترین نمودهای جامعه شیعی به شمار می رود. در این راستا با توجه به وظایف فرهنگی و اجتماعی تعریف شده تلاش خواهیم کرد تا در کنار مردم و هیئت‌های مذهبی منطقه در صحنه حضور داشته و هرکجا که هیئتی برگزار شود، شرایط لازم را برای حضور مردم در جلسات عزاداری فراهم سازد.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز می‌بینیم هر ساله مراسم عزاداری امام حسین(ع) پر شکوه تر و با عظمت تر از سال های گذشته برگزار می شود، به این دلیل است که مردم برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم پا به پای خدمتگذاران خود در مجموعه ها و دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی خدمات‌رسان قدم برمی دارند.

خداوردی با اشاره به تلاش ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط شهرداری در کمک به هیات های مذهبی در ماه محرم تصریح کرد: شهرداری وظیفه خود می‌داند که در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم دینی خاصه آئین‌های ماه محرم و عزای سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) در کنار هیئت‌های مذهبی منطقه باشد و مسئولان هیئت‌های مذهبی در این عرصه نقش بسزایی در برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌های دینی در سطح شهر دارند و محله محوری مبنای اصلی برنامه های شهرداری است.

انتهای پیام/

۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 57074

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =