اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با توجه ویژه به منویات مقام معظم رهبری

جلسه قرارگاه اجتماعی شهرداری منطقه ۱۲ تهران با حضور سید محمد نقیب سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، وحید رضا انارکی شهردار منطقه ۱۲ و تنی چند از مدیران ارشد شهری در سالن جلسات این منطقه برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت اجتماعی شهرداری تهران، در جلسه‌ای که به منظور بررسی آخرین وضعیت ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۱۲ برگزار شد، وحیدرضا انارکی شهردار این منطقه نکاتی را پیرامون وضعیت محلات شوش و هرندی و همچنین نواحی پر آسیب منطقه بازگو کرد و برخی مشکلات پیش رو در ساماندهی آسیب‌های اجتماعی منطقه ۱۲ را برشمرد.

سپس مدیران و شهرداران نواحی منطقه۱۲ گزارش‌هایی را در بحث ساماندهی معتادین متجاهر و افراد کارتن خواب در این منطقه ارائه کرده و به بیان مشکلات خود در این زمینه پرداختند. همچنین مدیران سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی نیز نقطه نظرات خود را پیرامون مسائل مطرح شده بازگو کردند.

سید محمد نقیب سرپرست سازمان خدمات و مشارکت اجتماعی شهرداری تهران پس از شنیدن اظهارات شهردار منطقه ۱۲ و معاونین و مدیران حاضر در جلسه قرارگاه گفت: بحث آسیب‌های اجتماعی و ساماندهی این مشکلات به قدری مهم و قابل توجه است که حتی مقام معظم رهبری نیز در این خصوص بیانات مهمی را فرموده اند. ما اگر می‌خواهیم در اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت موفق شویم باید منویات مقام معظم رهبری را در این خصوص مورد توجه ویژه قرار دهیم و خوشبختانه این اتفاقی است که در دوره مدیریت شهری فعلی رقم خورده و در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی گام‌های موثری را برداشته‌ شده است.

وی افزود: بر اساس دستور شهردار تهران، ساماندهی آسیب‌ها را باید تحویل محلات داد و از طریق مساجد، هیات‌های مذهبی، گروه‌های جهادی و مردمی و... کمک کنیم تا این آسیب‌ها کاهش پیدا کند.

نقیب با اشاره به وضعیت محلات شوش و هرندی در سال‌های گذشته نیز گفت: طی سه سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در این محلات صورت گرفته و همانطور که شهروندان نیز در این خصوص اذعان داشته‌اند آسیب‌های اجتماعی در محلات شوش و هرندی کاهش زیادی پیدا کرده است و این نشان می‌دهد تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های شبانه روزی برای حل معضل آسیب‌های اجتماعی در دوره مدیریت شهری فعلی جواب داده و روز به روز شاهد کاهش این آسیب‌ها در پایتخت هستیم.

در پایان این جلسه از برخی مدیران و مسئولان حاضر در قرارگاه اجتماعی منطقه ۱۲ توسط انارکی شهردار منطقه و همچنین نقیب سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴
کد خبر: 57105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =