کاهش آسیب‌های اجتماعی با افزایش حس تعلق شهروندان به محلات منطقه

شهردار منطقه۱۲ در چهارمین قرارگاه اجتماعی منطقه که با حضور سرپرست سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران و جمعی از مدیران برگزار شد، افزایش حس تعلق شهروندان به محلات و ایجاد حس ناامنی برای مسببان آسیب‌های اجتماعی را در راستای کاهش‌ این آسیب‌ها ضروری دانست.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ضمن تقدیر از دو معاونت خدمات شهری و محیط زیست و اجتماعی و فرهنگی و همه عوامل درگیر با کاهش آسیب های اجتماعی از جمله جمع آوری معتادان متجاهر، کارتن خواب ها، کودکان کار و ...گفت: در این دوره مدیریت شهری تفاوت محسوسی در نگاه به حوزه آسیب های اجتماعی و کاهش آن وجود دارد که به خوبی تاثیرات آن در جلوه و کالبد شهر مشهود است.

وی در ادامه با اشاره به عدم وجود مدیریت واحد در سنوات گذشته برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلاتی مانند هرندی، اظهار داشت: با ایجاد طرح های تفصیلی و تمهیدات شهرسازی در ۴ ماه آینده می توان ساخت و ساز را رونق داد و مانع مهاجرت افراد اصیل محلات و ورود اتباع خارجی شد چراکه این مهاجرت زمینه بسیاری از آسیب ها و معضلات اجتماعی خواهد بود. 

شهردار منطقه۱۲ در ادامه از سرپرست سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی در خواست کرد تا به عوامل و نیروهای جمع‌آوری آسیب های اجتماعی و سختی کار آنها با توجه به مخاطرات جسمی و روحی، نگاه ویژه ای شود.

در ادامه سید امیر حسین ساداتی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۲ نیز ضمن تشکر از نیروهای منطقه در سامان بخشی آسیب ها بر تفاوت محسوس کاهش معتادان و کارتن خواب ها در محلات تاکید کرد.

جواد جلالی رئیس اداره آسیب های اجتماعی منطقه ۱۲ نیز از تهیه اطلس آسیب های اجتماعی به تفکیک نواحی شش گانه منطقه خبر داد و افزود: در منطقه ۱۲ خانه های کودک، مدارس صبح رویش، تالاریاس، مجموعه بهاران، پایگاه خدمات شهری ، موسسه آوای ماندگار و...برای ساماندهی آسیب دیده های اجتماعی آمادگی دارند.

در پایان از همه نیروها و عوامل ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در نواحی شش‌گانه با اهدای لوح یادبود قدردانی شد.

انتهای پیام/

۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۲
کد خبر: 57111

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =