برگزاری کارگاه‌های آشنایی با بیماری تب دنگی در منطقه ۱۳

اداره سلامت منطقه۱۳ شهرداری تهران اقدام به برگزاری کارگاه‌های تخصصی "آشنایی با تب دنگی و راه‌های انتقال" ویژه کارگران فضای سبز و خدمات شهری کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، علی اصغر ژولیده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه گفت: اداره سلامت منطقه در راستای تحقق شعار "حال خوب ساختنی است" و با رویکرد ارتقاء سطح سواد سلامت، اقدام به برگزاری کارگاه هایی باعنوان آشنایی با تب دنگی و پشه آئدس کرد.
وی افزود: این کارگاه تخصصی با مشارکت مرکز بهداشت شرق تهران با هدف آگاهی و اطلاع رسانی به پرسنلی که در محیط‌ باز و بوستانها و مکان‌هایی که احتمال آلودگی دارد، فعالیت می کنند، برگزار می شود.

به گفته وی، اولین کارگاه تخصصی با شرکت ۵۰ نفر از پرسنل با مشارکت اداره خدمات شهری در مرکز فراموز پارک خیام برگزار و شرکت کنندگان با علائم این بیماری، راه‌های پیشگیری و ابتلا به آن آشنا شدند.


گفتنی است دِنگی (Dengue fever) نام یک بیماری ویروسی است که به آن تب دنگ، تب دانگ و تب استخوان‌شکن هم گفته‌اند. این بیماری از طریق پشه‌ای به نام پشه آئدس به انسان منتقل می‌شود. این پشه که به ببر آسیایی مشهور شده در مناطق استوایی جهان به‌ویژه آسیای جنوب شرقی از جمله مالزی وجود دارد.

انتهای پیام/

۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷
کد خبر: 57116

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =