۶۳۰ هزار متر مربع از فضای سبز منطقه ۱۵ از علف‌های هرز پاکسازی شد

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ از حذف و جمع‌آوری علف‌های هرز به منظور پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در فضای سبز منطقه ۱۵ خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عموی شهرداری منطقه ۱۵، هادی صدیقی گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و لزوم جمع آوری علف های هرز جهت پیشگیری از وقوع آتش سوزی در بوستان ها و عرصه های جنگل کاری داخل و خارج محدوده منطقه ۱۵ تا کنون ۶۳۰ هزار متر مربع  از فضای سبز منطقه از علف های هرز پاکسازی شد.

به گفته وی؛ در این طرح  اقدامات لازم به منظور جلوگیری از دپوی بقایای خشک گیاهان انجام شد.

صدیقی در ادامه به توضیح سایر اقدامات اداره فضای سبز همزمان با آغاز فصل گرما  نیز اشاره کرد و افزود: ۵۶۰ اصله خشکه زنی درختان، ۸۴ هزار مترطول احداث خطوط آتش بر، استقرار و بکارگیری نیروی انسانی ۲۴ ساعته به منظور دیده بانی، جانمایی و نصب کپسول اطفاء حریق به تعداد کافی در نقاط حادثه خیز، هماهنگی با ایستگاه های آتش نشانی جهت اقدام به موقع، آموزش های تئوری و کاربردی برای ۶۰۰ کارگر، برگزاری مانورهای عملیاتی  با حضور ۴۸۰ نفر، تعمیرات و نگهداری از تاسیسات آبرسانی و شارژ و تست کپسول های اطفاء حریق از جمله این اقدامات است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵  در پایان اظهار امیدواری کرد: با اجرای این اقدامات پیشگیرانه، در فصل گرما از بروز حوادث احتمالی آتش سوزی و تخریب عرصه های جنگلی منطقه پیشگری شود.

انتهای پیام/

۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 57160

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =