ساخت اولین رام قطار سفارش ایران در چین به پایان رسید

سخنگوی شهرداری تهران گفت: عملیات ساخت اولین رام قطار شامل ۷ واگن با تمام جزئیات در چین به پایان رسید.

به گزارش شهر، عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت قرارداد ۷۹۱ دستگاه واگن برای مترو، اظهار داشت: پس از انجام مقدمات قانونی، عملیات ساخت اولین رام قطار شامل ۷ واگن با تمام جزئیات در چین به پایان رسید. این قطار در سفر اخیر هیأت ایرانی، مورد بررسی و بازدید نمایندگان مجموعه مدیریت شهری قرار گرفت.

وی با اشاره به ساخت اولین رام از واگن‌های جدید متروی تهران در چین، اضافه کرد: در نمونه ساخته‌ شده تمام جزئیات بیرونی، موضوعات مرتبط با سیستم کشش و تعلیق، تجهیزات الکترونیک، ایمنی و طراحی داخلی به دقت مورد توجه قرار گرفت. هیأت ایرانی هم ضمن بازدید از این نمونه، اصلاحات جزئی احتمالی و تأییدیه‌های لازم برای تولید انبوه واگن‌های بعدی را صادر کرد.

محمدخانی در تشریح ویژگی‌های واگن‌های جدید متروی تهران، اظهار داشت: این قطارها کاملاً از جنس آلیاژ آلومنیوم تقویت شده است. در طراحی جدید، موضوع ایمنی بسیار مورد توجه قرار گرفته و قطارهای جدید تا ۵ برابر مقاوم‌تر از نمونه‌های قدیمی در برابر تصادف یا سوانح احتمالی ساخته شده‌اند. هم‌چنین استفاده از آلیاژ آلومنیوم، موجب سبک‌تر شدن وزن قطار و هم‌چنین افزایش دوام و پایداری آنها می‌شود.

سخنگوی شهرداری تهران هم‌چنین به تجهیزات این قطارها در برابر حریق اشاره و بیان کرد: علاوه بر سنسورهای هوشمند تشخیص دود درون کابین، قطارهای جدید به سیستم تشخیص دود در تونل‌های زیرزمینی هم مجهز هستند که می‌تواند تا حدود فراوانی به افزایش ایمنی مسافران کمک کند. هم‌چنین فضای لازم برای استفاده اشخاص دارای معلولیت و ویلچری از امکانات مترو، تهیه شده است.

وی درباره زمان‌بندی تحویل واگن‌ها تصریح کرد: همان‌طور که می‌دانید ۵۶ واگن ابتدایی محموله، به طور کامل در چین ساخته شده و به‌صورت CBU (ساخته شده به صورت کامل) وارد کشور خواهد شد. از این تعداد، عملیات ساخت یک رام قطار شامل ۷ واگن هم‌اکنون به پایان رسیده است. ۱۰ رام قطار (شامل ۷۰ واگن) هم به‌صورت CKD (قطعات منفصله) وارد کشور شده و در کارخانه واگن‌سازی تهران مونتاژ خواهد شد.

محمدخانی بابیان آنکه همزمان با عملیات ساخت واگن‌ها در چین، همکاران ما در واگن‌سازی تهران مشغول تجهیز کارگاه و آماده‌سازی کارخانه برای ساخت و مونتاژ واگن‌های جدید هستند، اضافه کرد: ۷۲ رام قطار باقی‌مانده نیز با داخلی‌سازی بیش از ۷۰ درصد در تهران ساخته خواهد شد.

سخنگوی شهرداری تهران با یادآوری تعداد واگن‌های موجود در خطوط تونلی پایتخت، تصریح کرد: در تمام بیست سال گذشته تنها کمی بیشتر از هزار دستگاه واگن برای متروی پایتخت خریداری شده است. با اجرایی شدن قرارداد ۷۹۱ واگن و ورود واگن‌های جدید، ظرفیت حمل مسافر تا ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت. این به معنای سرفاصله بسیار کمتر حرکت قطارها و امنیت و آرامش بیشتر شهروندان در استفاده از این مُد حمل‌ونقلی است.

وی گفت: پس از دریافت تأییدیه‌های فنی از طرف هیأت ایرانی، هرچه سریع‌تر عملیات ساخت و مونتاژ دیگر واگن‌های جدید به پایان رسیده و وارد خطوط شوند تا موجبات افزایش کارآمدی خطوط متروی پایتخت و جلب رضایت شهروندان فراهم شود. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 57250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =