برپایی غرفه‌های آموزشی دهه بدون پلاستیک در اماکن پرتردد منطقه۱۳

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۳ از استقرار غرفه‌های آموزشی در مکان‌های شاخص و پرتردد این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، مهدی رضائی مالیدره، معان خدمات شهری و محیط زیست منطقه۱۳ با اشاره به نامگذاری ۱۲ تیر ماه به عنوان روز جهانی بدون کیسه پلاستیکی گفت: روز بدون پلاستیک، فرصتی برای نجات زمین است و هدف این روز، ترویج استفاده از اقلام دوستدار محیط‌زیست از جمله کیسه‌های کاغذی یا پارچه‌ای به‌جای کیسه‌ای پلاستیکی است تا در نهایت بتوانیم استفاده از کیسه‌های پلاستیکی را حذف کنیم.

وی افزود: با هدف آموزش کاهش پلاستیک و همچنین ارتقای فرهنگ محیط زیستی شهروندان تهرانی، برنامه های مختلف فرهنگی در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۱  تیر ماه همزمان با دهه بدون پلاستیک در دستور کار اداره محیط زیست منطقه قرار گرفت.

معان خدمات شهری و محیط زیست منطقه۱۳ اظهار داشت: ویژه برنامه های دهه بدون پلاستیک شامل اجرای نمایش با محوریت روش ها جایگزین برای کیسه های پلاستیکی و تشویق و ترغیب مردم به کاهش مصرف کیسه و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی اجرایی می شود.

به گفته وی، ایستگاه آموزش طریقه خرید پایدار بدون کیسه پلاستیکی به همراه توزیع اقلام و کیسه پارچه ای در فضاها و مکان های عمومی شاخص با همکاری نواحی چهارگانه استقرار می یابد.

مهدی رضائی مالیدره بر ضرورت تقویت کانون های محیط زیست در سراهای محلات تاکید و به نقش موثر این کانون ها در ارتقای دانش، آگاهی و اموزش شهروندان در موضوعات زیست محیطی اشاره کرد.

وی ادامه داد: غرفه های آموزشی به همراه کارشناس آموزشگر با هدف ارائه آموزش خرید بدون پلاستیک و مدیریت پسماند در مبدا با همکاری نواحی چهارگانه برپا شده است. برگزاری کلاس و کارگاه آموزشی برای گروه های هدف با موضوع دهه بدون پلاستیک، اطلاع رسانی از طریق شبکه های اجتماعی مجازی، پاکسازی بوستان جنگلی سرخه حصار، تولید محتوای مجازی و تبلیغات محیطی از دیگر موارد و موضوعات کاری در منطقه ۱۳ بوده است.

وی با بیان اینکه گرچه گسترش تولید و استفاده از پلاستیک به بهبود کیفیت زندگی ما کمک کرده اما عوارض این موضوع نیز گریبانگیر ما شده است، گفت: مسئله‌ای که این روزها به دغدغه اصلی بسیاری از حامیان محیط زیست و مردم عادی تبدیل شده است، آلودگی ناشی از پلاستیک‌های یکبار مصرف است که برای سلامتی انسان، جانوران و به‌طور کلی کیفیت محیط‌ زیست خطرات زیادی را به همراه دارد.

انتهای پیام/

۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 57291

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =