طنین نوای «لبیک یا حسین» در منطقه ۱۷ با ویژه برنامه‌های آئینی و مذهبی

شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی، آئینی و مذهبی عزای سید و سالار شهیدان در سطح منطقه، گفت: این ویژه برنامه‌ها با محوریت «تبیین و پیاده‌سازی فرهنگ حسینی در سبک زندگی شهروندان» است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، رضا سیفی شهردار منطقه با اشاره به ویژه برنامه های فرهنگی، آئینی و مذهبی عزای سید و سالار شهیدان امام حسین(ع)، گفت: این ویژه برنامه ها با محوریت «تبیین و پیاده سازی فرهنگ حسینی در سبک زندگی شهروندان» است.

شهردار منطقه ۱۷ افزود: معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه به رسم هر سال در راستای تعظیم و تکریم شعائر اسلامی با محوریت آموزه های متعالی قیام عاشورایی ابا عبدالله الحسین (ع)، علاوه بر فضاسازی و سیاه پوش کردن سطح منطقه، اقداماتی از جمله اطلاع رسانی، تبلیغات، تأمین بنر، برپایی سازه و پذیرایی به حمایت از هیئات و مواکب و مشارکت در اجرای برنامه های مذهبی می پردازد.

سیفی با اشاره به تسهیل و حمایت از هیئات در طول ایام عزاداری سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: با حمایت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، دسته های عزاداری در طول دهه اول محرم در سطح منطقه به عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواهند پرداخت.

وی گفت: در طول دهه اول و دوم محرم و با همکاری هیئت های مردمی، چایخانه محبان الرضا(ع) در خیابان مسجد به توزیع چای، شربت و نذورات شهروندان در میان شهروندان منطقه خواهد پرداخت .

شهردار منطقه ۱۷ با تأکید بر اهمیت احیاء و حفظ آئین و رسوم سنتی و مردمی عزاداری حسینی در منطقه خاطرنشان کرد: طی دهه اول محرم مراسم تعزیه خوانی هر روز از ساعت ۱۸ در خیابان مسجد، جنب کلانتری ۱۶۱ و  مراسم چهارپایه خوانی و دمام زنی از روز اول محرم تا سوم امام حسین (ع) هر روز از ساعت ۱۷ در سطح منطقه میزبان عاشقان حسینی خواهد بود.

انتهای پیام/

۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 57306

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =