بهره‌مندی بیش از ۱۴۲۵۰ از شهروندان از برنامه‌های سلامت‌محور منطقه ۹

معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۹ در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳، در راستای تحقق شعار حال خوب ساختنی است، نسبت به اجرای ۳۲ عنوان برنامه‌ سلامت‌محور، ویژه شهروندان و اعضای کانون‌های سلامت‌محور در سطح محلات اقدام کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹؛ سید محمد رحیم مرتضوی شهردار این منطقه گفت: به منظور ارتقاء سلامت شهروندان، اداره سلامت منطقه۹ در سه ماه اول سال ۱۴۰۳ در سطح محلات با مشارکت و همکاری کارگروه‌های جهادی و سازمان های مردم نهاد، ویژه برنامه‌هایی در قالب دوره‌های آموزشی و ارائه خدمات سلامت محور برگزار کرد.
وی افزود: برگزاری۲۰۰ دوره آموزشی، همایش، ارائه خدمات سلامت محور برای بیش از ۱۰۰۰۰ نفر، اجرای نمایش عروسکی فراموز سیار با موضوع آموزش مهارت های رفتاری در۲۰ مدرسه منتخب منطقه۹ برای ۱۲۰۰ دانش آموز انجام شد.
مرتضوی عنوان کرد: همچنین اجرای برنامه در حوزه سالمندی در قالب دوشنبه‌های سالمندی با ۵۰برنامه همچون مسابقات و بازی‌های سالمندی، کارگاه‌های آموزشی، خاطره گویی، تور گردشگری، برپایی نمایشگاه دستاوردهای صنایع  دستی برای بیش از ۱۰۰۰ نفر از سالمندان سطح محلات اجرا شد.
شهردار منطقه۹ بیان کرد: اجرای برنامه در حوزه افراد دارای معلولیت در قالب چهارشنبه‌های افراد دارای معلولیت با اجرای ۲۰ برنامه جهت معلولین و خانواده‌های دارای افراد معلولیت در سطح محلات از دیگر برنامه‌های سلامت محور است.
به گفته این مدیر ارشد شهری در منطقه۹  اجرای سه شنبه های سلامت مساجد درقالب خدمات سلامت در ۳۰ مسجد منتخب برای بیش از ۱۷۰۰ نفر از شهروندان و نمازگزاران، برگزاری جلسه شورای سلامت و عضویت بیش از ۲۵۰ نفر از شهروندان در کانون‌های سلامت در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ از جمله ۳۲عنوان برنامه شهرداری منطقه۹ در حوزه سلامت بوده است.

انتهای پیام/

۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 57327

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =