طولانی ترین مسیر دوچرخه جنوب غرب در ایستگاه پایانی

مدیریت شهری در منطقه ۱۸ تهران با رویکرد تسری فرهنگ استفاده از وسائط نقلیه فاقد آلودگی میان شهروندان و ترغیب آنها به امر ورزش، پروژه طراحی مسیر ویژه دوچرخه پیرامون بوستان ۵۰ هکتاری قائم (عج) را به ایستگاه پایانی و بهره برداری رهنمون ساخت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸ ، این پروژه که با بیش از ۳۷۰۰ متر طول و ۵ /۱ متر عرض هم اکنون مراحل پایانی طراحی و آماده سازی اش را پشت سر می گذارد ، به لحاظ وسعت ، بزرگترین و طولانی ترین مسیر ویژه دوچرخه در جنوبغرب پایتخت بوده و به زودی در اختیار شهروندان علاقمند به این ورزش مفرح قرار خواهد گرفت.

سید محمد فیاض شهردار منطقه در حاشیه پویش اخیر سه شنبه های بدون خودرو در این بخش از پایتخت ، ضمن بازدید از مراحل اجرای این طرح در محیط پیرامون بوستان قائم (عج) ، بر ضرورت توجه به مسائل ایمنی و همچنین تعبیه امکانات رفاهی برای شهروندان علاقمند به این رشته پرطرفدار تأکید کرد.

او با بیان این نکته که توان عملیاتی مدیریت شهری منطقه برای تسری این فرهنگ تنها به احداث مسیر ویژه دوچرخه در بوستان قائم و برگزاری کمپین سه شنبه های بدون خودرو محدود نمی شود ، اظهار داشت : با تسریع در روند اجرای عملیات احداث بوستان تخصصی دوچرخه، علاقمندان به استفاده از این وسیله نقلیه بیدود به شکل بهتری بعنوان مروج این فرهنگ به فعالیت بپردازند.

به گفته فیاض ، نبایستی تسری فرهنگ استفاده از دوچرخه تنها به روزهای سه شنبه هر هفته محدود شود و اگر زیرساختهای شهری برای شهروندان فراهم آید، بخش اعظمی از معضلات زیست محیطی و نابسامانی ترافیکی در معابر کاهش می یابد.

این مقام مسئول همچنین به اجرای طرحهای مشابه دیگر در بلوار شهید مهتدی و بوستان دوچرخه نیز اشاره و افزود : علاوه بر طراحی بوستان تخصصی دوچرخه، در بلوار شهید مهتدی (تقاطع بلوار شهید هاشمی و محلات خلیج فارس)  نیز دو مسیر ۵۴۶۰ متری و ۳۲۰۰ متری تعبیه شده که با تکمیل آنها فضای مناسبی در اختیار شهروندان بویژه مروجان فرهنگ استفاده از وسائط نقلیه فاقد آلایندگی قرار می  گیرد..

۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
کد خبر: 5734

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =