رصد تمامی پروژه‌های حوزه خدمات شهری در مناطق ۲۲ گانه و لزوم بهره‌برداری در موعد مقرر

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در پانزدهمین جلسه شورای راهبری حوزه خدمات شهری، گفت: پروژه‌های حوزه خدمات شهری باید در موحد مقرر به بهره‌برداری برسند و با اجرای این برنامه کلان؛ مناطق ۲۲ گانه در حوزه خدمات شهری با این معاونت همگام و هم‌راستا شوند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، پانزدهمین جلسه شورای راهبری حوزه خدمات شهری با حضور مهندس حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، مهدی صالحی شهردار منطقه ۲، علی اصغر کمالی زاده شهردار منطقه ۴، مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، نجفی مدیرکل برنامه ریزی و سرمایه انسانی معاونت خدمات شهری، عطایی سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، صفی خانی معاون سازمان بازرسی در حوزه خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، معاونین خدمات شهری مناطق ۲ و ۴، مشاوران و مدیران ارشد این معاونت صبح امروز سه شنبه ۱۹ تیرماه با محوریت بررسی پروژه های حوزه خدمات شهری در مناطق ۲ و ۴ برگزار شد.

حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات و اقدامات شهرداران و معاونین خدمات شهری مناطق ۲ و ۴ در خصوص پیگیری موضوعات حوزه خدمات شهری، گفت: برگزاری این جلسات منجر به تسریع در پیشرفت پروژه های حوزه خدمات شهری خواهد شد. بنابراین پس از احصاء و رصد نقاط قوت و ضعف در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع موضوعات و مشکلات موجود اقدام شود.

وی در ادامه افزود: پانزدهمین جلسه شورای راهبری معاونت خدمات شهری در حوزه مناطق با حضور شهرداران مناطق ۲ و ۴ آغاز شده است و در جلسات آتی به بررسی موضوعات مناطق دیگر خواهیم پرداخت.

نظری با اشاره به این که بیشترین ردیف اعتبارات در حوزه خدمات شهری را پروژه های سرمایه ای دارند، اظهار کرد: از اینرو با برگزاری این جلسات این معاونت در جریان روند پیشرفت پروژه های حوزه خدمات شهری قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه اذعان کرد: بنابراین تشکیل این جلسات برای طرح دغدغه ها، مشکلات و موضوعات مختلف مناطق ۲۲ گانه در حوزه خدمات شهری است و ما از تمامی توان خود برای حل و مرتفع نمودن مشکلات مناطق استفاده خواهیم کرد و انتظارات و برنامه هایمان را به مناطق اعلام می کنیم که پروژه های حوزه خدمات شهری در موحد مقرر به بهره برداری برسند و با اجرای این برنامه کلان مناطق ۲۲ گانه نیز در حوزه خدمات شهری باید با این معاونت هم گام و هم راستا شوند.

نظری با اشاره به گستردگی مناطق ۲ و ۴ گفت: این مناطق نسبت به مناطق دیگر از جمعیت و وسعت بیشتری برخوردار هستند و همین موضوع اهمیت این مناطق را دو چندان می کند.

به گفته نظری پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه های مناطق ۲۲ گانه در حوزه خدمات شهری رصد می شوند و تمامی تلاشمان آن است که با کمک و همراهی مناطق؛ انشالله در موعد مقرر و تا پایان مهرماه تمامی پروژه ها به بهره برداری برسند.

مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ نیز به ارائه توضیحاتی جامع از وضعیت منطقه ۲ در حوزه خدمات شهری پرداخت و انتظارات و درخواست های این منطقه را در خصوص کمک به بحث اعتبار و نقدینگی در راستای پیشرفت سریع پروژه های حوزه خدمات شهری مطرح کرد.

علی اصغر کمالی زاده شهردار منطقه ۴ نیز ضمن تشریح وضعیت منطقه ۴ در حوزه خدمات شهری به طرح موضوعاتی چون تصفیه خانه های این منطقه، تعویض مخازن پسماند در ۵ محور، وضعیت لایروبی کانال ها و مسیل های این منطقه پرداخت و انتظارات و درخواست های منطقه را در خصوص کمک به بحث اعتبار و نقدینگی در راستای پیشرفت سریع پروژه های حوزه خدمات شهری مطرح کرد.

گفتنی است در جلسه شورای راهبری حوزه خدمات شهری موضوعاتی چون روند پیشرفت پروژه های احداث مخازن، خطوط انتقال آب، تسریع در پروژه های احداثی در محله انعقاد قرارداد، پروژه های متوقف شده، استمرار پیشرفت پروژه هایی که روند مناسبی دارند، احداث تصفیه خانه در منطقه ۴، تسریع در روند پیشرفت مخازن لویزان، مجیدیه و بوستان یاس فاطمی و... مطرح  و بر بهره برداری پروژه ها در موعد مقرر تاکید شد.

لازم به ذکر است در این جلسه مناطق ۲ و ۴ به بیان درخواست های خود چون کمک به تامین اعتبارات لازم و تامین نقدینگی پرداختند تا به تناسب پیشرفت پروژه ها نقدینگی ها تامین و تخصیص یابد.

همچنین در این جلسه مناطق ۲ و ۴ گزارشی جامع از وضعیت پروژه های این مناطق در حوزه خدمات شهری (چون پیشرفت فیزیکی پروژه ها، صورت وضعیت ها، اعتبارات پروژه‌های حوزه خدمات شهری در این مناطق و...) پرداختند.

در پایان این جلسه نیز از زحمات گل نظری معاون اداره کل برنامه ریزی و سرمایه انسانی معاونت خدمات شهری به جهت خدمات شایسته تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 57378

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =