طرح تفصیلی‌ بافت فرسوده کن پشت در ماده ۵

شهردارمنطقه ۵گفت: طرح تفصیلی بافت فرسوده محله ‌کن، در آستانه ارسال به کمیسیون ماده۵ است، امیدوارم این مهم هرچه زودتر تصویب و اجرا شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، محمود کلهری افزود: طرح حفاظت صیانت و ساماندهی باغات کن شامل محدوده خیابان مرادی، باغ‌ها و زمین‌های لورکان، باغ میر، بهاران؛ محدوده ساخته شده غرب بلوار تعاون، محله بافت فرسوده کن، باغات به هم پیوسته حاشیه رودخانه کن معروف به باغ‌های به هم پیوسته خرمالو، محدوده شهر سنگ و پارک طبیعت کوهساران است که هر کدام از این پهنه‌ها ضوابط خاص خود را دارد.
او افزود: با تلاش مجموعه شهرداری تهران و سازمانهای وابسته و مرتبط، این طرح در سامانه جامع اطلاعات مکانی شهر تهران بارگذاری و این امکان برای شهروندان فراهم شده  که با در دست داشتن سند مالکیت و مدارک و مستندات به دفاتر خدمات الکترونیک برای تشکیل پرونده مراجعه  کنند. همچنین بخش‌هایی از طرح که نیازمند تصویب در کمیسیون ماده پنج است به زودی قابل اقدام خواهد بود.
کلهری به مزایای اجرای طرح تفصیلی کن اشاره کرد و گفت: از جمله عواملی که باید در جهت اجرای عدالت اجتماعی و همراه با عدالت فضایی در برنامه ریزی شهری رعایت کرد، توزیع مناسب خدمات شهری و استفاده صحیح از فضاهاست. با اجرای طرح تفصیلی کن و ایجاد نظام انگیزشی حق انتخاب و درنظر گرفتن حقوق مالکانه شهروندان، از تخریب و از بین رفتن باغات، درختان و گونه‌های گیاهی که ریه‌های تنفسی غرب تهران هستند، جلوگیری می‌شود.  
شهردارمنطقه ۵ افزود: علاوه‌ براین، با اجرای طرح تفصیلی کن، مشاغل مزاحم که در بافت مسکونی قراردارند، ساماندهی می‌شوند. همچنین، با اجرای این طرح، قطب گردشگری و به همراه آن کسب درآمد در این محله تاریخی، ایجاد می‌شود.
او گفت: ترغیب مالکان بناهای تاریخی برای مرمت و نگهداری از میراث تاریخ کهن محدوده کن، از دیگر آثار مثبت اجرای طرح تفصیلی کن است.
 

۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
کد خبر: 5750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =