اجرای عملیات پیاده‌روسازی در خیابان عبید زاکانی

شهردار منطقه 17 با اشاره به اجرای عملیات پیاده‌روسازی در خیابان عبیدزاکانی، گفت: در خیابان عبید زاکانی حدفاصل خیابان مهدوی تا امامزاده حسن(ع) به طول 270 متر و عرض سه متر و نیم که در مجموع 800 متر مربع می‌شود، پیاده‌روسازی اصولی و طبق استاندارد اجرا شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 17، رضا سیفی شهردار منطقه با اشاره به اجرای عملیات پیاده روسازی در خیابان عبید زاکانی، گفت: پیاده روسازی و ایجاد نواربساوایی یکی از اولویت های معاونت فنی وعمرانی منطقه است که مدیریت شهری نیز همواره پیگیر این موضوع بوده تا تردد شهروندان با سهولت بیشتری انجام شود.

شهردار منطقه 17 تصریح کرد: در همین راستا در خیابان عبید زاکانی حدفاصل خیابان مهدوی تا امامزاده حسن(ع) به طول 270 متر و عرض سه متر و نیم که در مجموع 800 متر مربع می شود، پیاده روسازی اصولی و طبق استاندارد اجرا شده است.

سیفی  اظهار کرد: سنگ فرش و  نواربساوایی که از قبل در این محدوده ایجاد شده بود، دچار فرونشت شده که به همین دلیل شهروندان به خصوص کسبه و نابینایان دچار مشکلاتی در تردد شده بودند.

وی افزود: از آنجا که لکه گیری یا ترمیم موقت چاره کار نبود، معاونت فنی و عمرانی منطقه تصمیم بر تعمیر اساسی و ایجاد سنگ فرش مجدد این خیابان کرد.

شهردار منطقه، اظهار کرد: بر همین اساس عوامل اجرایی خدوم این معاونت، زیرسازی پیاده رو این خیابان را از نو ایجاد کردند و پیاده رو تیپ 2 به مساحت 800 متر اجرا شد.

سیفی با اشاره به حذف دریچه های زائد این محدوده از خیابان، گفت: از قبل دریچه های متعددی در این محدوده وجود داشت؛ دریچه های زائد بزرگترین معضل شهری هستند و دریچه هایی که در این معبر وجود داشت، به دلیل باز بودن نهر و تعدد آنها، مشکلات زیست محیطی مختلفی به وجود آورده بود که شهروندان و ساکنین را آزار می داد.

وی تصریح کرد: بنابراین یکی از بزرگترین اقدامی که بعد از اجرای پیاده رو جدید در این محدوده انجام شد، حذف دریچه های زائد بود که در طرح 360 درجه، حذف دریچه های زائد یکی از نکات مطرح شده بود.

شهردار منطقه 17 اظهار کرد: از آنجا که امکان حذف تمام دریچه ها به دلیل اینکه اگر نهر دچار مشکل یا آب گرفتگی شود و شست و شو و لایروبی آن دچار مشکل می شود، وجود نداشت، تعداد دریچه ها کم شد؛ در نتیجه اگر فاصله دریچه ها یک متر بود، در حال حاضر به 3 متر رسیده است تا اگر مشکلی ایجاد شود، در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام شود.

سیفی گفت: یکی دیگر از مشکلات این معبر، فرونشست نوارهای بساوایی و منقطع شدن آن در برخی مکان ها بود که خداروشکر این معضل نیز با اجرای سنگ فرش و نواربساوایی جدید برطرف شده و پیاده روی استاندارد برای شهروندان محترم ایجاد شده است.

انتهای پیام/

۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
کد خبر: 57552

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =