توزیع مخازن پسماند خشک در هیئت‌های مذهبی منطقه ۲

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ تهران گفت: به منظور حفظ پاکیزگی محیط شهری، ضمن توزیع مخازن پسماند و کیسه‌های زیست تجزیه‌پذیر در بین هیئت‌های مذهبی و مساجد منطقه، پسماندهای خشک هیئت‌های عزاداری جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲ " علی اصغر طاهری با اشاره به اینکه همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و استفاده بیشتر مردم از ظروف یکبار مصرف در توزیع نذورات  گفت: برای کاهش اثرات مخرب رهاسازی پسماندهای خشک در فضاهای شهری، مخازن و کیسه های زباله مخصوص تفکیک از مبدأ در میان هیئت های عزاداری توزیع می شود.

وی اظهار داشت: توزیع این کیسه ها و مخازن در راستای جمع آوری پسماندهای خشک تجزیه ناپذیر نظیر ظروف و لیوان های یکبار مصرف، کاغذهای بسته بندی مواد خوراکی مانند کیک و .. و جلب مشارکت عزاداران و سوگواران حسینی در حفظ پاکیزگی شهر هستند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲اظهار  داشت: همه ساله در ایام دهه محرم و به هنگام توزیع نذورات مردمی در بین عزاداران با حجم انبوهی از پسماندهای خشک خصوصا پسماندهای خشک تجزیه ناپذیر مواجه هستیم که علاوه بر زشت کردن منظر شهری موجب تخریب محیط زیست و آلودگی محیط شهری می شود.
وی افزود: با وجود اینکه در ایام عزاداری شاهد افزایش  تولیدپسماندهای خشک هستیم اما با تلاش تمامی نیروهای زحمتکش واحدهای خدمات شهری و پسماند چهره تمیز شهر حفظ شد.

انتهای پیام/

۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 57586

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =