زنگ تابستان در منطقه۱۳ به صدا در آمد

با توجه به آغاز فصل تابستان و به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان، ویژه برنامه‌هایی با محوریت آموزش شهروندی در محلات منطقه۱۳ به اجرا در می‌آید.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردارمنطقه ،نشاط و سرور را لازمه زندگی دانست و افزود: امروزه نحوه غنی سازی اوقات فراغت اهمیت فراوانی دارد، چرا که با پرداختن درست به آن می توان بهداشت روانی افراد خصوصا جوانان و نوجوانان را تامین و همچنین زمینه های مسئولیت پذیری در آنان را فراهم  کرد.
وی افزود: با توجه به فرارسیدن ماه محرم، برنامه های این ایام با حال و هوای خاص این ایام و برنامه ریزی ویژه برای حضور و مشارکت فعالانه نوجوانان در آئین های عزاداری و راه اندازی هیات های دانش آموزی اجرایی می شود.
شهردار منطقه۱۳ با بیان اینکه ویژه برنامه شب های آفتابی در مساجد شاخص هر محله تا پایان سال تدارک دیده شده است اظهار داشت: این ویژه برنامه، یک عامل مهم برای جذب بیشتر کودکان و نوجوانان به مسجد است که با شعار مسجد ، کانون نشاط اجرا و کودکان و نوجوانان از بعد از شهر تا صبح روز بعد در مسجد حضور یافته و از برنامه های مختلف تفریحی، علمی و ورزشی بهره مند می شوند.
به گفته وی ، اردوهای نیم روزی « مادر و دختری» و «پسر و پدری» در بوستان های شهر تهران برای تحکیم روابط خانواده و ارتباط بیشتر فرزندان با والدین و همچنین اعزام کودکان و نوجوانان محله دوستدار کودک به موزه ها،  تورهای آموزشی برنامه ریزی شده است.
شهردارمنطقه ۱۳ ادامه داد : هیات نوجوانان منطقه با شعار نسل علی اکبریم در دهه اول و دوم محرم با قرائت زیارت عاشورا، مداحی و سینه زنی و موکب پذیرایی فعالیت می کند.
محمد هادی علی احمدی تصریح کرد: در ادامه ویژه برنامه های اوقات فراغت، مجتمع کوثر با اکران فیلم های مرتبط با حوزه کودکان و نوجوانان پذیرای دانش آموزان و کودکان ساکن محلات است.
هچنین علی اصغر ژولیده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۳ ، استقرار فراموز سیار در محله دوستدار کودک با مشارکت اداره سلامت منطقه، برپایی ایستگاه های گفت و شنود در نواحی چهار گانه با محوریت موضوعات مربوط به آموزش شهروندی، برگزاری همایش نوجوان و رسانه با محوریت موضوعات مرتبط با کودکان و نوجوانان و میزبانی از انجمن اولیا مدارس، نشست های تخصصی ویژه اعضای کانون نوجوانان با حضور اساتید، برگزاری  کلاس ها و کارگاه های آموزشی سلامت محور با عنوان زنگ آخر، اجرای بازی های گروهی سنتی در مدارس ، تشکیل گروه سرود دانش آموزی و نمایش تئاتر ، مسابقات کتابخوانی، تور های گردشگری ویژه دانش آموزان در اماکن گردشگری ، تاریخی و مذهبی را از دیگر برنامه های اداره آموزش شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی برشمرد.

انتهای پیام/

۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۶
کد خبر: 57685

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =