۷ معبر منطقه ۱۰ به نام شهدای دفاع مقدس مزین شد

شهردار منطقه ۱۰ از تغییر نام ۷ معبر به نام هفت شهید دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع» با اشاره به تغییر نام ۷ کوچه این منطقه به نام شهدا گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اولویت های مدیریت شهری است و نام گذاری معابر شهری به نام شهدا از مهم‌ترین اقدامات مدیریت شهری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه افتخار داریم نام هفت کوچه محلات ۱۰گانه منطقه به نام‌های شهدای گرانقدر نامگذاری شده است، افزود: پلاک کوبی مزین به نام شهدا به منظور زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا از سوی مدیریت شهری در سطح منطقه اجرا می‌شود.

شهردار منطقه ۱۰ بیان کرد: تغییر نام معابر به نام شهدای والامقام به درخواست خانواده شهید یا اهالی محل صورت می‌گیرد، به این ترتیب درخواست  به کمیته نامگذاری شهرداری منطقه ارسال شده و پس از بررسی اولیه در منطقه و مرکز ارتباطات شهرداری تهران، اسناد و مدارک نهایی به کمیسیون نامگذاری شورای شهر ارسال می‌شود. در کمیسیون شورا هم بر اساس ضوابط آیین نامه شورای فرهنگ عمومی، مدارک برای ارائه به صحن و رأی‌گیری نهایی آماده می‌شود و پس از رأی‌گیری، مصوبه صحن برای نصب تابلو ابلاغ می‌شود.

اخ‌الصنایع تصریح کرد: با توجه به مصوبه دویست و سی و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر تغییر نام تعدادی از معابر منطقه ۱۰ از جمله کوچه هاشمی واقع در خیابان قزوین به نام شهید رضا غلامرضازاده، کوچه شجاعی واقع در خیابان مرتضوی به نام شهید حبیب الله کندوانی، کوچه رضایی واقع در خیابان حسام‌الدین به نام شهید عباس علی صیدآبادی، کوچه لاله به نام شهید مسعود ثقفی، کوچه پرستو به نام شهید امیرحسین چرتابی، کوچه رویا به نام شهید مهدی آیین پرست، کوچه مظفری به نام شهید صابر شاطری با اکثریت آرای موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 57689

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =