ضرورت توسعه مراکز فرهنگی و مذهبی در سطح منطقه ۷

شهردار منطقه ۷ از عملیات ساخت مسجدهای شریفیه و حسینی بازدید کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، مسجد شریفیه در خیابان مدنی تقاطع اتوبان امام علی (ع) قرار دارد و این مسجد به عنوان یکی از بزرگترین مساجد محدوده خیابان شهید مدنی است و پیش از ساخت بزرگراه امام علی در خیابان شهید فتاحی منش قرار داشت و به سبب اجرای بزرگراه امام علی(ع) تخریب شده بود و هم اکنون در نقطه ای در حاشیه بزرگراه امام علی و جنب کوچه حسینیان در حال ساخت است.

این مسجد که با توجه به افزایش تعداد طبقات علاوه بر کارکرد قبلی خود، به یک مرکز فرهنگی مذهبی تبدیل خواهد شد ۱۱۶۰ متر عرصه و ۴۷۸۰ متر اعیان دارد و در ۵ طبقه ساخته می شود.

نصرالله آبادیان شهردار منطقه ۷ از نزدیک از روند ساخت این مسجد بازدید و در حاشیه بازدید با مردم محلی هم پیرامون مسائل و مشکلات مردم محلی چهار راه مدنی (نظام آباد) گفتگو کرد.

شهردار منطقه ۷ همچنین در بازدید امروز خود از عملیات ساخت مسجد حسینی هم بازدید کرد. این مسجد هم در حریم بزرگراه امام علی قرار دارد و با توجه به ساخت بزرگراه امام علی تخریب شده است.

شهرداری تهران طی یک پروژه ساختمانی علاوه بر ساخت مسجد یک ساختمان فرهنگی ۷ طبقه با کاربری فرهنگی و مذهبی در اختیار نمازگزاران و اهالی محل قرار خواهد داد. این مسجد بعد از ساخت و اتمام عملیات ساختمانی در هفت طبقه و با ظرفیت ۶۹۰ نمازگزار خواهد بود و مساحت زیربنای شبستان آن ۹۹۶ مترمربع و زیربنای کل ساختمان ۳هزار و ۸۹۶ مترمربع است. شهرداری تعهد کرده است که مسجد جدید به بهترین شکل و با طراحی ایرانی اسلامی ساخته شود.

نصرالله آبادیان در حاشیه این بازدید گفت: در این بازدید از نزدیک با مشکلات و مسائل مردم منطقه هم گفتگویی داشتم و امیدوارم طی پروژه های محلی که در این منطقه انجام می شود مردم محلی از سطح رفاه و آسایش بهتری برخوردار شوند.

وی بیان کرد: یکی از برنامه های محوری شهرداری منطقه ۷ گسترش فضاهای عمومی و فرهنگی و به خصوص مذهبی در منطقه است. چرا که  وجود مراکز فرهنگی و مذهبی به ارتقای سطح فرهنگی محلات و گسترش برنامه های فرهنگی و مذهبی منطقه کمک می کند.

شهردار منطقه ۷ درباره مساجدی که امروز از آنها بازدید کرد توضیح داد: بزرگراه امام علی وقتی ساخته شد با برخی مشکلات در منطقه روبرو شدیم که یکی از آنها تخریب برخی مساجد قدیمی منطقه با توجه به لزوم تعریض بزرگراه بود و شهرداری منطقه هفته از همان ابتدا بر ساخت این مساجد در زمین های دیگری تاکید داشت که امروز به لطف خدا و تلاش های همکارانم این پروژه ها به خوبی پیش می روند و امیدوارم به زودی در اختیار همشهریان قرار گیرد.

آبادیان تاکید کرد: سیاست کلی ما در این منطقه این است که امور مساجد را به دست هیئت امنا و خیرین سپرده و در این مسیر نقش تسهیل گری و مشاوره‌ای را در امر ساخت ایفا کنیم. یکی از مواردی که در راس اقدامات قرار دارد این موضوع است که از ت منابع مجاز  برای پیشبرد اهداف و تکمیل پروژه ها استفاده کنیم.

وی پایان یادآور شد: واگذاری اداره و نگهداشت مساجد به مردم و هیات امنا موجب افزایش حس تعلق در شهروندان خواهد شد.

انتهای پیام/

۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۸
کد خبر: 57784

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =