اقدامات کم‌سابقه مدیریت شهری تهران در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی/ تقدیر وزارت دادگستری از شهرداری تهران 

نشست هم اندیشی مشترک مدیران ارشد شهرداری تهران و مجموعه وزارت دادگستری در حوزه مقابله با پدیده شوم زباله گردی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر نشست هم اندیشی مشترک مدیران ارشد شهرداری تهران و مجموعه وزارت دادگستری در حوزه مقابله با پدیده شوم زباله گردی امروز- دوم مرداد۱۴۰۳- عسکر جلالیان معاون وزیر دادگستری، عباس شعبانی معاون هماهنگی و امورمناطق، محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ، ️عبدالمجید رحمانی دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران، شهرداران مناطق ۲۲ گانه، مدیران کل و مدیران عامل برگزار شد.

عباس شعبانی، معاون هماهنگی و امور مناطق ضمن گرامیداشت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) پیگیری رسیدگی به وضعیت آسیب های اجتماعی در شهر تهران را از موضوعاتی خواند که همواره در نظارت های ستادی و میدانی مناطق ۲۲ گانه مورد بررسی و ارزیابی قرار دارد که باید در کنار سایر موضوعات به ویژه درخصوص فرهنگ سازی در حوزه زباله و زباله گردی و تفکیک از مبداء مدنظر قرار گیرد.

جلالیان، معاون وزیر دادگستری ضمن حضور در این نشست با اشاره به موضوع این هم اندیشی افزود: پدیده شوم زباله گردی از جمله آسیب هایی است که بستر بسیاری آسیب های دیگر را شامل می شود لذا با مبارزه جدی با این پدیده شوم قادر خواهیم بود سایر آسیب های اجتماعی مانند معتاد متجاهر،کودک کار و... را تحت کنترل خود درآوریم.

معاون وزیر دادگستری با اشاره به اقدامات خوب و اخیر مدیریت شهری تهران در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی که تاکنون بی سابقه قلمداد می شد از ۵۰ اقدام ویژه وزارت دادگستری با همکاری شهرداری تهران در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه برخورد با پدیده زباله گردی خبرداد.

جلالیان ضمن قدردانی از زحمات شهردار تهران و شهرداران مناطق در موضوع مبارزه با زباله گردی در شهر تهران استفاده از ظرفیت های همه جانبه از قوانین تصویب شده در حوزه پسماند را با همکاری و هم افزایی همه ارگان های و مجموعه های ذیل این قانون در کنار مجموعه پرتلاش شهرداری تهران خواستار شد.

محمد امین توکلی زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به تشکیل نخستین همایش طرح سراسری ساماندهی آسیب های اجتماعی در شهر تهران با حضور ۷۰۰ نفر از مدیران لایه های مختلف اجرایی شهرداری تهران گفت: آثار پدیده مضموم زباله گردی در شهر در کنار سایر آسیب های اجتماعی که در ذیل خود داراست ما را برای یک برنامه ریزی منسجم در راستای مبارزه با این پدیده مخرب و معزل شهری مصمم کرد که جا دارد یاد شهید جمهور ارجمندمان را در اولین روزهای خدمت ایشان و تشکیل شورا های اجتماعی ویژه در استان ها و شهر ها گرامی بداریم و تداوم راه این شهید ارجمند را در هم افزایی و همکاری همه دستگاه ها و ارگان ها سرلوحه کار خود قرار دهیم.

رضا محمدی، رییس سازمان مدیریت پسماند شهر تهران ضمن قدردانی از زحمات و همکاری مجموعه وزارت دادگستری به عنوان یک دستگاه بیرونی یاری دهنده مجموعه مدیریت شهری شهرداری تهران از پیگیری و برخورد به موقع و مناسب دستگاه قضایی در مقوله زباله گردی افزود: معضل زباله گردی نیاز به رسیدگی و پیگیری مداوم دارد که در این دوره از مدیریت شهری ۷۰ درصد زباله گردی سازمان یافته با همکاری همه جانبه مدیریت شهری و دستگاه های قضایی در شهر تهران کاهش یافت.

وی همچنین استفاده از همه ظرفیت های قانون مدیریت پسماند را در راستای تداوم مبارزه با این پدیده شوم خواستار شد.

عبدالمجید رحمانی، دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران با تقدیر از زحمات همه نهادها و ارگان های فعال در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه شهرداران مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، پاکسازی کامل آسیب های اجتماعی را از ضرورت های شهر تهران برشمرد که باید با یک همت مضاعف در آینده تداوم و مدنظرقرار گیرد.

سید محمد فیاض، مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امورمناطق با بیان اینکه تاکنون ۱۳۴ هزار ساعت ماشین به همراه ۶۶۸ هزار نفر ساعت به صورت حدودی در طرح سراسری کاهش آسب های اجتماعی در شهر تهران کار کرده اند که از مهم ترین این اقدامات می توان شناسایی محل های دپوی غیر مجاز زباله توسط شهرداران نواحی را برشمرد که در ادامه با همکاری و همراهی ضابطین قضایی این محل ها کشف و پاکسازی شد همچنین با پیمانکاران متخلف حوزه پسماند برخورد قانونی لازم صورت گرفت و به مراجع ذی صلاح معرفی شدند.

یه گزارش شهر در خاتمه این نشست از شهرداران مناطق۱۲،۹،۲۱،۳،۱۰،۱۹ و رضا محمدی رییس سازمان مدیریت پسماند شهر تهران، سرهنگ موسوی رییس یگان حفاظت شهرداری تهران، سید محمد فیاض مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امورمناطق، مسعود رنجبریان مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان، سعید قلی بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرتهران، عبدالمجید رحمانی دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران و جمشید یزدانی معاون بازرسی معاونت هماهنگی و امور مناطق تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳
کد خبر: 57859

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =