برگزاری مانور دورمیزی آمادگی برای زلزله در مجتمع مسکونی ۲۲ بهمن منطقه ۱۹

مانور دورمیزی آمادگی برای زلزله در مجتمع مسکونی ۲۲ بهمن واقع در ناحیه یک منطقه ۱۹ با حضور نهادهای تخصصی امداد و نجات و پایگاه ویژه مدیریت بحران منطقه برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، محمد حیدری رئیس اداره مدیریت بحران منطقه گفت: با توجه به لزوم آمادگی و هماهنگی هر چه بیشتر اداره ها در مواقع بحرانی، اهمیت پدافند غیر عامل و حسب برنامه های ابلاغی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران، مانور دورمیزی با عنوان «آمادگی در برابر پیامدهای زلزله در مجتمع مسکونی ۲۲ بهمن» در سالن کنفرانس پایگاه ویژه مدیریت بحران منطقه ۱۹ برگزار شد.

حیدری بیان کرد: با توجه به اینکه مجتمع ۲۲ بهمن جمعیتی در حدود ۴ هزار و ۱۲۰ نفر را در خود جای داده به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی و نداشتن ورودی و خروجی های مناسب، پتانسیل تبدیل شدن به بحران را دارد که در همین راستا هماهنگی در اجرای کار گروهی و تعیین شرح وظایف در زمان مقابله با بحران در این نقطه امری ضروری است.

به گفته این مسئول همکاری متقابل فی مابین اعضاء تخصصی و عمومی، آموزش های قبل از مانور در محل به شهروندان و اسکان اضطراری می تواند باعث آمادگی شرکت کنندگان در مانور باشد و در نهایت برگزاری این مانور محکی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت و ارزیابی تیم های عملیاتی است.

شایان ذکر است درپایان تمرین دورمیزی همه دستگاه‌ها و اداره های حاضر درجلسه از محل برگزاری تمرین بازدید میدانی کردند و مقرر شد تمرین میدانی وعملیاتی روز یکشنبه ۲۱ مرداد ماه در محل مورد نظر برگزار شود.

انتهای پیام/

۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷
کد خبر: 58225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =