نظارت بر اجرای برنامه مدیریت محیط زیست (EMP) پروژه‌های دارای مطالعه محیط زیستی

رئیس اداره ارزیابی و استانداردهای اداره کل محیط زیست از روند انجام پروژه نظارت بر اجرای برنامه مدیریت محیط زیست (EMP) پروژه‌های دارای مطالعه محیط زیستی شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ " هاشم خوشنام" گفت: مطالعات محیط زیستی پروژه های عمرانی بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در چندین سال اخیر در شهرداری تهران انجام شده و در این مطالعات راهکارهایی جهت به حداقل رساندن جنبه های منفی پروژه ها ارائه می گردد اما تاکنون آنطور که باید و شاید اجرایی شدن این راهکارها در طول فرآیند اجرای پروژه مورد بررسی و نظارت قرار نگرفته است و چه بسا در برخی پروژه ها، مجری به این راهکارها به دلیل هزینه بر بودن آن توجهی نداشته است.

به گفته وی لزوم اثربخشی مطالعات محیط زیستی طرح ها و پروژه های عمرانی، خدماتی و زیربنایی و بالطبع کاهش اثرات منفی محیط زیستی آنها منوط به نظارت بر اجرای صحیح آن مطالعات است. لذا پروژه نظارت بر اجرای برنامه مدیریت محیط زیست (EMP) پروژه های دارای مطالعه محیط زیستی تعریف گردیده است که باعث به حداقل رساندن اثرات و پیامدهای منفی پروژه های اجرایی و عمرانی بر محیط زیست شهری در شهرداری تهران می گردد.

خوشنام اظهار کرد: اقدامات اولیه از جمله شرح خدمات پروژه نظارت بر اجرای برنامه مدیریت محیط زیست (EMP) پروژه-های دارای مطالعه محیط زیستی تدوین و بعد از بررسی در کمیته فنی و نظارتی اداره کل محیط زیست مورد تأیید قرار گرفته است و در مرحله انتخاب ناظر می باشد.

پروژه نظارت بر اجرای برنامه مدیریت محیط زیست (EMP) پروژه های دارای مطالعه محیط زیستی حداقل تعداد 20 عنوان پروژه دارای مطالعات ارزیابی محیط زیست شهرداری تهران را مورد بررسی قرار می دهد.

انتهای پیام/

۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 58284

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =