رویداد بین‌المللی «کلیماتون» برگزار می‌شود

اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با همکاری ستاد سمن‌های شهر تهران، رویداد بین المللی «کلیماتون» را هفته آخر آبان برگزار می کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ رویداد بین المللی «کلیماتون» به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای بین‌المللی محیط زیست شهری، هر ساله در بیش از صد شهر دنیا به صورت همزمان برگزار می‌شود و امسال نیز شهرداری تهران برای سومین بار این رویداد جهانی  را با موضوع ایده‌های تحول‌آفرین برای کاهش گازهای گلخانه‌ای، سازگاری و تاب‌آوری شهری در مواجهه با تغییرات اقلیمی برگزار خواهد کرد.

عادل خزایی، معاون راهبری و هماهنگی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار گفت: از سال ۲۰۱۵، هر ساله در سراسر دنیا شهرها و شهروندان متحد می شوند تا از طریق Climathon برای چالش تغییرات اقلیم و گرمایش جهانی، راه‌حل‌های محلی ارائه کنند.
به گفته او کلیماتون یک برنامه شهر- محور است که مسیر روشنی را برای ایده‌پردازی و تفکر گروهی، تعامل و اقدام ارائه داده و فرصتی برای شهرها و شهروندان جهت خلق و ایجاد ایده های محلی برای چالش های مشترک آب و هوایی فراهم می‌کند. هسته اصلی این برنامه یک دورهمی ایده‌ پردازی است که در هر شهر توسط سازمان دهندگان محلی طراحی می‌شود.
معاون راهبری و هماهنگی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار بیان کرد: رویداد کلیماتون از برجسته‌ترین فعالیت‌های بین‌المللی در سه حوزه آموزش، کارآفرینی و نوآوری با تأکید بر تغییرات اقلیمی است که در سال ۲۰۱۹ ، در ۱۴۵ شهر دنیا برگزار شد. در سال گذشته در کشور ایران این رویداد بین المللی با مشارکت اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، سازمان مدیریت پسماند و ستاد سمن های شهر تهران با محوریت کاهش تولید پسماند برگزار شد که طرح برگزیده این رویداد تحت عنوان «کیسه‌های پایدار هوشمند» نیز در گروه هزار طرح برتر در سراسر دنیا قرار گرفت.
 خزایی با بیان اینکه امسال نیز این رویداد بین المللی از سوی شهرداری تهران برگزار می‌شود گفت: با توجه به شرایط ویژه و حساس انتشار ویروس کرونا، این رویداد بین‌المللی در اواخر آبان ماه و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 5834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =